O profesjonalne lakierowanie zapytaliśmy Jarosława Gilewicza, który prowadzi firmę działającą w branży blacharsko-lakierniczej od 1989 roku, a sam lakiernictwem zajmuje się od 15 lat.
Jeśli przyjdzie nam korzystać z usług tego typu warsztatu, chcielibyśmy, aby robota była wykonana tanio i dobrze, ale najczęściej jedno wyklucza drugie. Tanie usługi świadczą początkujący lakiernicy, którzy dopiero uczą się fachu, więc zlecając im pracę, ryzykujemy...
Dużo szlifowania
Podejście do tematu zawsze zaczyna oczyszczenie powierzchni i określenie zakresu prac. Łatwiej i szybciej lakieruje się nowe elementy, ale nie zawsze jest dostęp do nowego zderzaka. Naprawa zniszczonych elementów przebiega wolniej. Blachę trzeba prostować, docinać, spawać czy naciągać, a lakierowanie poprzedza jeszcze wyrównanie powierzchni wypełniaczem. – Prostowanie należy zrobić jak najdokładniej, żeby zastosować jak najmniej wypełnienia. Za gruba warstwa z czasem może pękać razem z lakierem – wyjaśnia Jarosław Gilewicz. – A sam wypełniacz, czyli tzw. szpachla, musi być jak najlepszej jakości.
Wypełniacz trzeba zeszlifować na idealnie gładką powierzchnię. Następnie na element nanosi się podkład, który wiąże lakier z malowanym elementem. – Nowe oryginalne części są fabrycznie pokryte warstwą podkładu i są gotowe do lakierowania, ale zamienniki mają powłokę tak marnej jakości, że potrzebne jest naniesienie nowej – mówi Jarosław Gilewicz.
Podkład wymaga szlifowania, oczyszczenia i odtłuszczenia. Tak przygotowany element można lakierować.
Pewna ręka
Tańsze i szybsze jest lakierowanie akrylem, bo farbę nanosi się dwukrotnie, zachowując odpowiedni odstęp czasu. Ale samochody, które trafiają do warsztatów blacharsko-lakierniczych, pokryte są w większości lakierem bazowym. Ten składa się z dwóch warstw. Dwu- lub trzykrotnie nanoszonego lakieru bazowego oraz lakieru bezbarwnego. Jeśli chcemy przemalować samochód, motocykl, to możliwości są dużo większe. – Świetnie prezentuje się lakier 3-warstwowy, np. z perłowym efektem. Drobniejsze lub grubsze ziarna perły między warstwą bazową a bezbarwną dają piękny efekt – podkreśla Jarosław Gilewicz.
W lakierowaniu najważniejsze są pewna ręka i doświadczenie. Wprawiony fachowiec odpowiednio dobierając proporcje lakieru, zmniejszy efekt tzw. pomarańczowej skórki, czyli mory, nie pozwoli sobie na najmniejszy zaciek i pomaluje element jasnym metalikiem tak, że ten nie będzie się odróżniał od oryginalnych, a to jest bardzo trudne.





![Pomagali obcokrajowcom zostać w Polsce. Zostali rozbici [FILM]](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/xga-4x3-pomagali-obcokrajowcom-zostac-w-polsce-zostali-rozbici-film-1765351760.png)




![Chełm. W ubiegłym tygodniu odeszli od nas... [7-12-2025] W ubiegłym tygodniu odeszli do wieczności. Ostatnie pożegnanie naszych bliskich. Nekrologi z Chełma i powiatu chełmskiego.](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/sm-4x3-chelm-w-ubieglym-tygodniu-odeszli-od-nas-7-12-2025-1765062540.jpg)
![Śmierć na drodze. Mieszkaniec powiatu krasnostawskiego wjechał w autobus. Zginął na miejscu [ZDJĘCIA] W sobotę (6 grudnia) nad ranem w miejscowości Kolonia Siedliszczki. Kierujący audi zjechał na przeciwległy pas ruchu drogowego i zderzył się z autobusem.](https://static2.supertydzien.pl/data/articles/sm-4x3-smierc-na-drodze-mieszkaniec-powiatu-krasnostawskiego-wjechal-w-autobus-zginal-na-miejscu-1765114551.jpg)






Napisz komentarz
Komentarze