To był już trzeci sprawdzian pisany w dobie pandemii. W szkołach, dla których organem założycielskim jest miasto, przystąpiło do niego ponad 660 uczniów z ośmiu podstawówek. Z opublikowanych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną wyników widać, że zawirowania związane z sytuacją epidemiologiczną (kolejny rok nauki zdalnej) miały jednak na nie wpływ. Zważywszy na okoliczności, i tak nie jest źle. Uczniowie z Chełma egzamin z języka polskiego i angielskiego napisali powyżej średniej krajowej.
Uczniowie z „Piątki” z języka polskiego osiągnęli średnią 70,26 proc. Na drugim miejscu jest SP nr 8 – 65,62 proc., a trzecim SP nr 1. – 64,28 proc. Wyniki pozostałych podstawówek z egzaminu z j. polskiego przedstawiają się następująco: SP nr 6 – 63,61 proc., ZSP nr 3 – 61,22 proc., SP nr 7 – 58 proc., SP nr 4 – 57,16 proc. i SP nr 2 – 52,41. proc.
Matematyka najlepiej poszła uczniom SP nr 5. Ich wynik to 65,43 proc. Drugie miejsce zajmuje SP nr 1 - 62,10 proc., a trzecie ZSP nr 3 – 58,47 proc. Kolejne miejsca mają: SP nr 6 – 55,64 proc., SP nr 8 – 53,73 proc., SP 7 – 53 proc., SP nr 4 – 50 proc. i SP nr 2 – 45,51 proc.
Egzamin z języka angielskiego najlepiej napisali uczniowie SP nr 5 – 78,41 proc. Drugi wynik w Chełmie osiągnęli ósmoklasiści z ZSP nr 3 – 68,87 proc. Nieco gorzej poszło uczniom ze SP nr 1 – 68,64 proc. Wyniki pozostałych szkół przedstawiają się następująco: SP nr 6 – 68,22 proc., SP nr 4 – 67,04 proc., SP nr 8 - 65,65 proc., SP nr 7 - 64 proc., SP nr 2 – 61,71 proc.
Ponadto sześciu uczniów zdecydowało się na egzamin z języka niemieckiego, a jedna z języka rosyjskiego.
Przystąpienie do egzaminu ósmoklasisty jest warunkiem ukończenia szkoły, a jego wynik jest brany pod uwagę podczas rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej. Połowa wszystkich punktów do zdobycia – to właśnie punkty za egzamin. Druga połowa to punkty za oceny na świadectwie szkolnym i inne osiągnięcia ucznia. Jak zaznaczyła we wstępnej informacji Centralna Komisja Egzaminacyjna o wynikach osiągniętych na egzaminie ósmoklasisty, są to wyniki uczniów będących obywatelami Polski, którzy rozwiązywali zadania w arkuszach standardowych.
Średnia krajowa
j. polski - 60 proc.
matematyka - 57 proc.
j. angielski - 67 proc.
Średnia wojewódzka
j. polski - 62 proc.
matematyka - 58 proc.
j. angielski - 67 proc.
Średnia miejska
j. polski - 61,57 proc.
matematyka - 55,48 proc.
j. angielski - 67,82 proc.
Napisz komentarz
Komentarze