17 sierpnia weszło w życie rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o dodatek węglowy. Wypełnione dokumenty można od tego dnia składać w wyznaczonych miejscach w naszym mieście. Okazuje się, że jest wiele osób zainteresowanych.
- Mieszkańcy już od dawna dopytywali, kiedy będzie można składać wnioski o dodatek węglowy. Aby usprawnić pracę i jak najwięcej osób przyjąć w Chełmie zostały uruchomione trzy punkty: w Dziennym Domu Senior+ przy ul. Ogrodowej 36, w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie przy ul. Kolejowej 8 oraz w Punkcie Pomocy Ukrainie przy ul. Kopernika 1. Do tej pory przyjęliśmy około 1600 wniosków - przekazała nam Anna Szalast, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Chełmie.
Wnioski należy składać do 30 listopada najczęściej w ośrodkach pomocy społecznej w swojej gminie. Gminy mają 30 dni na wypłatę dodatku. Dodatek będzie zwolniony od podatku i od możliwości zajęcia. Głównym wymaganiem do jego otrzymania jest zgłoszenie pieca do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Jakie dane trzeba podać we wniosku?
Dokumenty nie są trudne do wypełnienia. Wśród danych, które należy podać znajdują się:
- dane osobowe,
- numer i serię dowodu osobistego,
- numer rachunku do wykonania przelewu,
- dodatkowo należy wymienić dane wszystkich osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego.
Wnioski można pobrać ze strony:
Napisz komentarz
Komentarze