Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Pozycjonowanie stron – od czego zacząć?

Dlaczego warto jest pozycjonować swoją stronę w Sieci? Czy faktycznie takie działania są w stanie zwiększyć ruch na naszej stronie, a w dalszej perspektywie zwiększyć sprzedać oferowanych przez nas towarów czy usług? To pytania, na które odpowiedzi szuka wielu przedsiębiorców, ale odpowiedź na nie jest dość jednoznaczna: pozycjonowanie zawsze ma sens, jest działaniem, które może nam w dość znaczącym stopniu pomóc zwiększyć przychód w naszej firmie. Pytanie tylko, jak robić to mądrze? Odpowiedź na nie, znajdziecie państwo w naszym poniższym artykule.
Pozycjonowanie stron – od czego zacząć?

AdWords, ROI, Konwersja – co to jest?

Każde działanie w Sieci musi mieć jasno określony cel. Warto jest zatem dokładnie sprecyzować ten cel, jeśli faktycznie zależy nam na tym, aby pozycjonowanie naszej strony, przyniosło pożądane efekty. O skutecznym pozycjonowaniu przeczytasz tutaj: Pozycjonowanie stron – http://www.the-first.pl/. Celem może być zarówno sprzedaż sama w sobie, jak również zwiększenie ruchu na stronie. Jeśli jednak zależy nam na osiągnięciu efektów szybciej, warto jest rozważyć wdrożenie kampanii Adwords. To umieszczane w wyszukiwarce reklamy, które pokazują się użytkownikowi, gdy ten wpisze odpowiednie frazy kluczowe w wyszukiwarce. Efekty działania takiej kampanii, są widoczne są już po tygodniu, czy dwóch od jej wdrożenia.

W przypadku pozycjonowania, znaczenie mają przede wszystkim takie kwestie jak konwersja czy ROI. Konwersja na stronie to nic innego jak bardzo jasno sprecyzowany cel do którego dąży właściciel domeny. Najczęściej jest on też określany mianem sprzedaży. Można zatem śmiało powiedzieć, że konwersja determinuje sprzedaż i jest jej źródłem. Z kolei ROI (z ang. return of investment) to wskaźnik zarobków, jakie przedsiębiorca może osiągnąć. W przypadku strony internetowej, to wskaźnik, który będzie nam jasno wskazywał to, jak mają się pieniądze które zainwestowaliśmy w działania na stronie mające na celu zwiększenie zysku naszego biznesu, do tego, co faktycznie udało nam się zarobić. ROI jesteśmy też w stanie obliczyć za pomocą prostego wzoru. Dzielimy zysk netto na to, co faktycznie zainwestowaliśmy.

Content marketing czy klasyczne SEO?

To drugie z pytań, na które muszą sobie odpowiedzieć przedsiębiorcy. Prawda jest jednak taka, że zarówno działania związane z content marketingiem, jak również z wdrażaniem klasycznego SEO, mogą dać nam podobny efekt. Różnica polega jednak na tym, że content marketing, dodatkowo buduje w Sieci nasz wizerunek, jako eksperta w danej branży, co także jest czynnikiem sprzyjającym zwiększeniu sprzedaży. Ważne jest jednak to, aby publikacje – czy to te związane z SEO czy z content marketingiem – pojawiały się w takich miejscach w Sieci, które powszechnie uznawane są za bezpieczne. Wówczas, unikamy wszelkiego rodzaju problemów z naszą stroną – m.in. nie ryzykujemy tym, że wyszukiwarka nałoży na nią filtr.

Jak długo muszę czekać na efekty?

Efekty pozycjonowania, możemy monitorować na kilka różnych sposobów. Możemy korzystać z narzędzi takich jak chociażby Google Search Console czy Google Analytics, jak również możemy posiłkować się raportami, które dostajemy od firmy, która na nasze zlecenie stronę pozycjonuje. Jeśli jesteśmy w stanie zaobserwować przyrost Unikalnych Użytkowników (UU) czy też zwiększenie się ruchu na stronie (funkcja „nowi a powracający w Google Analytics) to znak, że pozycjonowanie przynosi rezultaty. Pomocny przy wdrażaniu pozycjonowania może się też okazać planner słów kluczowych ( to także aplikacja Google). Wyraźnych efektów pozycjonowania, nie zobaczymy jednak po dniu czy kilku dniach. Minimalny czas oczekiwania, uzależniony jest od bardzo wielu indywidualnych czynników, ale szacuje się go na około 3 do 4 miesięcy od wdrożenia pozycjonowania.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamaprzystań
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: EwelinaTreść komentarza: Mieszkam na Dyrekcji i mam małe dziecko któremu ten łomot nie jest potrzebny i jak mam je uśpić przy tym hałasie czy ktoś przemyślał ta decyzję chcecie robić proszę bardzo jest do tego amfiteatr a nie w środku Miasta gdzie mieszkają rodziny i ludzie starsiData dodania komentarza: 12.12.2025, 19:47Źródło komentarza: Wystrzałowy Sylwester w Chełmie jednak z TV Republika. Może kosztować 6 mlnAutor komentarza: ElvoTreść komentarza: Niby tak, ale weź pod uwagę koszty. Robienie referendum w każdej sprawie wyszłoby strasznie drogo.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 13:24Źródło komentarza: W Chełmie ruszają wielkie przygotowania do sylwestra z TV Republika. Od 15 grudnia zamknięte ulice i zmiany tras autobusówAutor komentarza: Też mieszkaniecTreść komentarza: Wójt i radni zarabiają więcej ponieważ tak postanowili radni, a nie dlatego, że Rząd tak postanowił. Rząd zwaloryzował tylko maksymalne, a t tym samym i minimalne stawki wynagrodzenia w których dotychczasowe wynagrodzenie w średniej się znajdowało. Więc nie było obowiązku ich podwyższania a tylko prawo. A przecież to jedna z mniejszych gmin, a sukcesów jakoś nie widać.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 10:34Źródło komentarza: Gm. Białopole. Wójt zarobi więcej, ponieważ tak postanowił rząd. Podwyżkę otrzymali także inni samorządowcyAutor komentarza: TomcioTreść komentarza: Żeby lekarze zarabiali po 100 tys zł.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 09:05Źródło komentarza: Fatalna prognoza. Polski system ochrony zdrowia czeka zapaśćAutor komentarza: TomcioTreść komentarza: W każdej sprawie w tym kraju powinno być referendum i to mieszkańcy powinni decydować czy są za czy przeciwData dodania komentarza: 12.12.2025, 09:04Źródło komentarza: W Chełmie ruszają wielkie przygotowania do sylwestra z TV Republika. Od 15 grudnia zamknięte ulice i zmiany tras autobusów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama