AdWords, ROI, Konwersja – co to jest?
Każde działanie w Sieci musi mieć jasno określony cel. Warto jest zatem dokładnie sprecyzować ten cel, jeśli faktycznie zależy nam na tym, aby pozycjonowanie naszej strony, przyniosło pożądane efekty. O skutecznym pozycjonowaniu przeczytasz tutaj: Pozycjonowanie stron – http://www.the-first.pl/. Celem może być zarówno sprzedaż sama w sobie, jak również zwiększenie ruchu na stronie. Jeśli jednak zależy nam na osiągnięciu efektów szybciej, warto jest rozważyć wdrożenie kampanii Adwords. To umieszczane w wyszukiwarce reklamy, które pokazują się użytkownikowi, gdy ten wpisze odpowiednie frazy kluczowe w wyszukiwarce. Efekty działania takiej kampanii, są widoczne są już po tygodniu, czy dwóch od jej wdrożenia.
W przypadku pozycjonowania, znaczenie mają przede wszystkim takie kwestie jak konwersja czy ROI. Konwersja na stronie to nic innego jak bardzo jasno sprecyzowany cel do którego dąży właściciel domeny. Najczęściej jest on też określany mianem sprzedaży. Można zatem śmiało powiedzieć, że konwersja determinuje sprzedaż i jest jej źródłem. Z kolei ROI (z ang. return of investment) to wskaźnik zarobków, jakie przedsiębiorca może osiągnąć. W przypadku strony internetowej, to wskaźnik, który będzie nam jasno wskazywał to, jak mają się pieniądze które zainwestowaliśmy w działania na stronie mające na celu zwiększenie zysku naszego biznesu, do tego, co faktycznie udało nam się zarobić. ROI jesteśmy też w stanie obliczyć za pomocą prostego wzoru. Dzielimy zysk netto na to, co faktycznie zainwestowaliśmy.
Content marketing czy klasyczne SEO?
To drugie z pytań, na które muszą sobie odpowiedzieć przedsiębiorcy. Prawda jest jednak taka, że zarówno działania związane z content marketingiem, jak również z wdrażaniem klasycznego SEO, mogą dać nam podobny efekt. Różnica polega jednak na tym, że content marketing, dodatkowo buduje w Sieci nasz wizerunek, jako eksperta w danej branży, co także jest czynnikiem sprzyjającym zwiększeniu sprzedaży. Ważne jest jednak to, aby publikacje – czy to te związane z SEO czy z content marketingiem – pojawiały się w takich miejscach w Sieci, które powszechnie uznawane są za bezpieczne. Wówczas, unikamy wszelkiego rodzaju problemów z naszą stroną – m.in. nie ryzykujemy tym, że wyszukiwarka nałoży na nią filtr.
Jak długo muszę czekać na efekty?
Efekty pozycjonowania, możemy monitorować na kilka różnych sposobów. Możemy korzystać z narzędzi takich jak chociażby Google Search Console czy Google Analytics, jak również możemy posiłkować się raportami, które dostajemy od firmy, która na nasze zlecenie stronę pozycjonuje. Jeśli jesteśmy w stanie zaobserwować przyrost Unikalnych Użytkowników (UU) czy też zwiększenie się ruchu na stronie (funkcja „nowi a powracający w Google Analytics) to znak, że pozycjonowanie przynosi rezultaty. Pomocny przy wdrażaniu pozycjonowania może się też okazać planner słów kluczowych ( to także aplikacja Google). Wyraźnych efektów pozycjonowania, nie zobaczymy jednak po dniu czy kilku dniach. Minimalny czas oczekiwania, uzależniony jest od bardzo wielu indywidualnych czynników, ale szacuje się go na około 3 do 4 miesięcy od wdrożenia pozycjonowania.
Napisz komentarz
Komentarze