- Nasz projekt przewiduje na początek budowę 17 stacji, z czego 14 znajdzie się bezpośrednio w mieście, a 3 na przedmieściach – mówi prezydent Agata Fisz – Jednocześnie powstawać będą nowe ścieżki rowerowe, część także w ramach tego projektu.
Obecnie pracownicy chełmskiego magistratu przygotowują specyfikację przetargową, by w pierwszej kolejności wyłonić projektanta, który opracuje niezbędną do budowy stacji dokumentację techniczną. Na razie nie wiadomo jeszcze, gdzie będą one zlokalizowane.
- Przede wszystkim pod uwagę bierzemy miejsca o największym natężeniu ruchu, czy też lokalizacje umożliwiające skomunikowanie różnych części miasta, w tym rejony dworców, śródmieścia oraz punktów umożliwiających dostępność dla różnych osiedli. Są też ograniczenia, gdyż w miejscach stacji rowerowych musi być dostęp do sieci elektrycznej i wystarczająca powierzchnia terenu należącego do miasta. Tam, gdzie będzie to możliwe, stacje powinny być również objęte miejskim monitoringiem – mówi Marcin Grel, wicedyrektor wydziału rozwoju, promocji i współpracy z zagranicą.
Zobacz też: Oszuści podszywają się pod sieć komórkową
Po opracowaniu dokumentacji projektowej miasto rozpocznie procedury związane z wyłonieniem wykonawcy. Dopiero wówczas będzie wiadomo, jakiej marki rowery stworzą miejską sieć, czy też kto zostanie jej operatorem. Pewne jest natomiast, iż oprócz systemu roweru miejskiego budowane będą nowe ścieżki rowerowe. Oprócz tych, związanych z przebudową i modernizacją ulic, nowe ścieżki powstaną również w ramach projektu obejmującego miejski rower – m.in. wzdłuż ul. Hrubieszowskiej – w kierunku wschodnim, oraz w okolicach miasta – na terenach leżących w sąsiednich gminach.
Częścią projektu są również planowane prace związane z modernizacją placu dworcowego przy ul. Kolejowej i parkingu przy parku miejskim – w okolicy wjazdu na teren bulwaru spacerowo-rowerowego nad Uherką. Najprawdopodobniej w ich rejonie także pojawią się stacje roweru miejskiego. Prace budowlane planowane są na przyszły rok.
Napisz komentarz
Komentarze