W II Liceum Ogólnokształcącym w Chełmie uczniowie wybrani do grupy Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej zakończyli trzy etapy programu Złotej szkoły NBP. Program ten skierowany jest do młodzieży szkół podstawowych i ponadpodstawowych, a w tym roku realizowany jest pn. „Poznajemy bank centralny".
W II LO zespół ambasadorów tworzą: Zuzanna Bochen, Martyna Dmuch, Kowalczyk Michał, Aleksandra Kozyrska, Julia Krygowska, Magdalena Marciniak, Emilia Mazurek, Daria Pieczykolan, Julia Piotrowska oraz Katarzyna Tabiszewska. Uczniowie pod czujnym okiem koordynatora, nauczycielki Marty Klasury oraz nauczyciela opiekuna - Łukasza Łukiewicza przeszli już wszystkie etapy programu: lekcję z ekonomią, warsztat uczniowski oraz debatę szkolną. Ostatni z nich odbył się w piątek (17 marca).
- Debata opierała się na tezie „E-pieniądz przyczynia się do zmniejszenia roli banku centralnego". Grupa podzieliła się na zespoły przeciwników i zwolenników tej tezy. Grupa zwolenników tezy pracowała w składzie: Aleksandra Kozyrska – lider, Zuzanna Bochen, Emilia Mazurek i Daria Pieczykolan, natomiast grupa przeciwników w składzie: Michał Kowalczyk – lider, Martyna dmuch, Katarzyna Tabiszewska i Magdalena Marciniak - przekazała koordynatorka grupy, Marta Klasura.
Po wprowadzeniu przez prowadzącą debatę, Julię Piotrowską, w problematykę banków centralnych (ich znaczenia oraz funkcje) przeprowadzono ankietę wśród publiczności. Mogła ona wypowiedzieć się za pomocą kodów QR zeskanowanych przez smartfony. Według większości (ponad 3/4 publiczności) e-pieniądz jest jednym z czynników zmniejszających znaczenie banku centralnego. Po debacie ponownie przeprowadzono ankietę. 20 proc. ankietowanych zmieniło zdanie na korzyść przeciwników tezy.
- Dyskusja przebiegała w miłej atmosferze. Przytaczane przez debatujących argumenty były merytoryczne oraz często odparte kontrargumentem strony przeciwnej. Debatę podsumował nasz gość specjalny Ilona Skibińska Fabrowska, dyrektor Narodowego Banku Polskiego Oddział Lubelski i jednocześnie adiunkt Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie - dodała Klasura.
Skibińska Fabrowska odpowiadała na pytania zadawane przez publiczność i wyjaśniała procesy finansowe i bankowe. Ostatnim etapem debaty była wspólna zabawa. Dyrektor NBP nie odmówiła zagrania w opracowaną przez uczniów II LO grę „Liderbank".
W maju wszyscy poznamy wyniki tego Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego NBP!
Trzymamy kciuki za Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej II LO!
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze