- Z ekspertyzy wynika, że nie ma przeciwwskazań inżynieryjnych do zaprojektowania i poprowadzenia linii kolejowej w korytarzu przebiegu S17, ku któremu skłaniają się również inne samorządy. Nasze uwagi były jednak takie, aby w Krasnymstawie przełożyć ją ze wschodniej na zachodnią stronę drogi ekspresowej, czyli dalej od zabudowań. A jeśli chodzi o wariant w rejonie ulic Lwowskiej i Rejowieckiej, to praktycznie nakłada się on na rozwiązania, które proponowało CPK. Z kolei kwestia liczby ewentualnych budynków do wyburzenia zależałaby od korekty łuków trasy i możliwości ograniczenia prędkości pociągów - mówi burmistrz Robert Kościuk.
Dodaje, że po 23 kwietnia przeprowadzone zostaną konsultacje społeczne. Mieszkańcy Krasnegostawu będą mieli możliwość zapoznania się alternatywnymi wariantami opracowanymi przez Instytut Kolejnictwa i zgłaszania swych uwag.
Czytaj także:
- Mieszkańcy i samorządowcy kontra CPK. Szukali pomocy w Brukseli
- Protestowali przeciw CPK już po raz 11. Napisali list do premiera [ZDJĘCIA+WIDEO]
- CPK w Lubelskiem znów zalicza poślizg. Mieszkańcy szykują kolejną blokadę DK 17
- NIE dla CPK. Samorządy chcą działać razem. Mieszkańcy: Dlaczego tak późno?
- Nie dla CPK. "Jeśli mamy coś ugrać, działajmy ponad podziałami" [ZDJĘCIA+WIDEO]
Napisz komentarz
Komentarze