- Pomysł na działalność zrodził się podczas mojej poprzedniej pracy. Byłem odpowiedzialny za hurtową sprzedaż węgla w województwie lubelskim i podkarpackim. Podczas rozmów z klientami i własnej obserwacji zauważyłem, że OZE jest przyszłością energetyki. Podczas jednego ze spotkań ze znajomymi postanowiliśmy założyć firmę i skupić się na hurtowej sprzedaży pelletu drzewnego - tłumaczy właściciel.
Spółka powstała pod nazwą VERDA, co w języku Esperanto oznacza „zielony”. Pierwszym założeniem wspólników (ojców założycieli) było uzyskanie dodatkowego źródła dochodu. - Każdy z nas pracował na etacie. Jednak ja widziałem w VERDZIE swoją przyszłość. Odkupiliśmy z żoną udziały i od tego czasu VERDA stała się firmą rodzinną. Ja zrezygnowałem z pracy na etacie, by spróbować swoich sił jako przedsiębiorca - opowiada pan Kamil.
Misją firmy stało się dostarczenie klientom najwyższej jakości ekologicznych paliw w przystępnej cenie. Początkowym problemem było znalezienie uczciwych dostawców. - Weźmy pod uwagę, że rynek pelletu w Polsce 6 lat temu dopiero raczkował. Po tysiącach kilometrów zrobionych w poszukiwaniu godnych zaufania dostawców podpisaliśmy pierwszą umowę na produkcję pelletu pod naszą marką „Płomień” - opowiada właściciel.
Obecnie VERDA zajmuje się hurtowym i detalicznym handlem opałem. Wychodząc naprzeciw potrzebom lokalnego rynku, wprowadziła do swojej oferty węgiel. Jest on jednym z głównych źródeł energii w gospodarstwach domowych w naszym regionie.
- Posiadamy odbiorców hurtowych na terenie całego kraju. Ponadto w poprzednim sezonie rozpoczęliśmy współpracę z partnerami z Włoch. Natomiast sprzedaż detaliczną prowadzimy na składzie opału w Stołpiu - mówi właściciel.
Jakość pelletu „Płomień” potwierdza uzyskany w 2020 roku międzynarodowy certyfikat jakości EnPlus. W 2020 roku firma została również wyróżniona przez Oferteo jako jeden z najlepszych dostawców pelletu w województwie lubelskim.
- W obecnych czasach największym wyzwaniem jest zapewnienie najwyższej jakości obsługi klienta. Przez co rozumiemy indywidualne podejście do każdego zamówienia. Obsługa klienta hurtowego wygląda inaczej niż praca z odbiorcami detalicznymi. Kolejnym sporym wyzwaniem w ostatnich latach jest niestabilność rynku energii na świecie, zawirowanie cenowe spowodowane kryzysem energetycznym i wojną za naszą wschodnią granicą. Jednak pomimo niedogodności nie dopuściliśmy do sytuacji, w której nasze magazyny były puste - podsumowuje pan Kamil.
Napisz komentarz
Komentarze