Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Kreski i kropki na oponach. Wielu kierowców wie, że są, ale nie wie, po co

Kreski i kropki na oponach mogą wydawać się zbędnym dodatkiem. Lub... ozdobnikiem. Jednak w rzeczywistości pełnią ważne funkcje zarówno podczas produkcji, jak i montażu opon.
Mężczyzna sprawdza oponę

Autor: Canva

Kolorowe paski na oponie to przede wszystkim – jak określa to Interia Motoryzacja – system znakowania konkretnej wersji i parametrów bieżnika używanego podczas produkcji opony.

Po tym poznasz, że opona jest nowa 

Paski na oponach ułatwiają pracownikom fabryk dobranie właściwego bieżnika do odpowiedniego typu i rozmiaru opony i pozwalają na szybkie posegregowanie różnych rodzajów opon. To ważne, ponieważ w tej branży nawet mały błąd może skutkować dużymi stratami dla producenta. 

Na kolorowym oznakowaniu na oponach mogą skorzystać również klienci. Jeśli widzisz paski na oponie, to znaczy, że ogumienie jest nowe. Paski ścierają się dość szybko, bo już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.

Kropki też coś znaczą 

Kropki widoczne na nowej oponie również pełnią ważną funkcję. Ułatwiają montaż opony poprzez wskazanie, w którym miejscu powinien znaleźć się wentyl. 

Różne kolory kropek mają różne znaczenia. Czerwona kropka może oznaczać najcięższy punkt opony, pomarańczowa – najlżejszy, biała – przejście kontroli jakości, a zielona – miejsce dla wentyla.

Korzystaj tylko z profesjonalnych warsztatów 

Wyważenie kół i montaż opon są kluczowe dla bezpieczeństwa, dlatego powinniśmy zlecać to wyłącznie profesjonalnym warsztatom, w których pracują doświadczeni wulkanizatorzy.

Nawet jeśli kolory pasków na zakupionym komplecie opon nie są identyczne, nie ma powodu do niepokoju, o ile opona przeszła kontrolę jakości.

Czytaj też:

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama