Czego możemy się spodziewać? Powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, dodatkowo drogi do ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt.
Odcinek Piaski – Łopiennik, o długości 16,6 km, przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Budowę wykona firma: Intercor i będzie kosztować 695,5 mln zł.
- Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany, ponieważ droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk. Inwestycja m.in. obejmuje budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik - czytamy w oficjalnej informacji z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Odcinek szczególnie ważny dla naszych mieszkańców: Krasnystaw - Izbica będzie miał prawie 19 km. Rozpocznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem. Początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec - Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego.
GDDKiA informuje także o tym, że planowana jest budowa Miejsca Obsługi Podróżnych. Budowa została powierzona firmie: Mostostal Warszawa, a koszt oszacowano na 936,6 mln zł. Podpisanie ostatecznych umów z wykonawcami zaplanowano na II kwartał tego roku.
Nadal trwa procedura przyznania decyzji środowiskowej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Lublinie w sprawie drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem: Łopiennik – Krasnystaw, która ma mieć prawie 10 km długości. Zarząd GDDKiA rozpatruje obecnie oferty złożone w przetargu na realizację odcinka Izbica – Zamość Sitaniec. Decyzja o tym, jaka firma ma zająć się budową tego odcinka, ma zapaść w I kwartale tego roku.
Napisz komentarz
Komentarze