Mieszkańcy Łęcznej zyskają wygodny dojazd do stolicy województwa w około 40 minut. Budowa wpłynie też na poprawę przewozów towarowych – nowa linia obejmuje odcinek od Łęcznej do Kopalni Węgla Kamiennego w Bogdance. Łącznie w ramach projektu powstanie 25 km jednotorowej zelektryfikowanej linii. Zaplanowano, że pociągi zatrzymają się na 12 nowych i dostępnych dla wszystkich pasażerów stacjach i przystankach.
Kolej informuje też, że szacowana wartość budowy nowej zelektryfikowanej linii kolejowej Lublin– Łęczna/LW Bogdanka to ok. 736 mln zł netto, z czego dokumentacja projektowa pochłonie 9,5 mln zł netto.
Podobna dokumentacja powstanie również dla rewitalizowanej trasy między Chełmem a Włodawą, wraz z poprawą dostępności transportu kolejowego we Włodawie.
Inwestycja o wartości ponad 500 mln zł netto, w tym dokumentacja projektowa za ok. 9 mln zł netto, obejmuje odnowienie ok. 41 km linii kolejowej nr 81 na odcinku Chełm – Orchówek oraz budowę ok. 10 km jednotorowej niezelektryfikowanej linii kolejowej przez Okuninkę do Włodawy. Czas przejazdu między Włodawą a Chełmem ma wynosić ok. 53 min. Dzięki realizacji projektu możliwe będzie przywrócenie regularnych połączeń pasażerskich na tej linii. W ramach prac planowana jest modernizacja 9 przystanków: Koza-Gotówka, Karolinówka, Ruda-Huta, Ruda-Opalin, Uhrusk, Wola Uhruska, Stulno, Sobibór, Okuninka Białe oraz budowa stacji Włodawa Miasto.
Obie dokumentacje projektowe mają powstać do I kwartału 2027 roku.
Program Kolej + zaplanowana jest do realizacji do 2029 r. Działania te mają przynieść poprawę warunków życia mieszkańców i wzrost atrakcyjności poszczególnych regionów. Program ma się też przyczynić też do eliminowania wykluczenia komunikacyjnego poprzez zapewnienie lepszego dostępu do najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego. A jest nim właśnie kolej.
Poniżej galeria zdjęć:
Czytaj też:
Napisz komentarz
Komentarze