Zakończyły się kolejne prace związane z likwidacją barier informacyjno-komunikacyjnych i architektonicznych na terenie urzędu miasta. Kolejna odsłona projektu „Poprawa dostępności budynku Urzędu Miasta Krasnystaw dla osób ze szczególnymi potrzebami” obejmowała: uruchomienie usługi tłumacza języka migowego online, realizację filmu w polskim języku migowym (PJM) o działalności Urzędu Miasta Krasnystaw, wymianę terakoty na korytarzach II piętra na gres antypoślizgowy z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych.
Zadanie dofinansowane zostało ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Realizacja projektu potrwa do czerwca 2027r. Wartość dofinansowania to ponad 84 tysiące złotych.
Projekt „Przystosowanie budynku Urzędu Miasta Krasnystaw do potrzeb osób z niepełnosprawnościami” realizowany był także w okresie od 15 listopada 2022 roku do 30 września 2023 roku. Wówczas głównym celem przedsięwzięcia była poprawa dostępności do usług publicznych świadczonych przez miasto Krasnystaw dla osób ze szczególnymi potrzebami, takimi jak ograniczenie w poruszaniu się czy problemy ze wzrokiem lub słuchem. W urzędzie wykonano działania pozwalające na zwiększenie dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej, gdzie przyjmowani są interesanci. Projekt polegał m.in. na wymianie terakoty na korytarzu I piętra na gres antypoślizgowy. Ponadto, na parterze zmodernizowano i dostosowano istniejącą łazienkę do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Poprzednie zadanie także zostało sfinansowane ze środków europejskich, a jego wartość wynosiła: 89 353,40 złotych.
Napisz komentarz
Komentarze