Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 11:28
Reklama Mieszkania, apartamenty, kawalerki do wynajęcia
Reklama

Chełm. Nowa struktura organizacyjna w Urzędzie Miasta. Co się zmieniło?

Od dziś w Urzędzie Miasta Chełm obowiązuje nowa struktura organizacyjna. Jedną z najważniejszych zmian jest utworzenie Kancelarii Prezydenta.
Chełm. Nowa struktura organizacyjna w Urzędzie Miasta. Co się zmieniło?
Kancelarią Prezydenta ma zarządzać dyrektor, który oczywiście będzie też miał swojego zastępcę. Na ten moment jednak stanowiska te nie są obsadzone.

Autor: UM Chełm

Nowa jednostka skupi się na szerokim spektrum działań, od promocji miasta i kultury po współpracę międzynarodową i obsługę inwestorów. W skład Kancelarii wchodzą Wydział Promocji, Kultury i Sportu, Wydział Współpracy Międzynarodowej, Wydział Kontaktów Samorządowych, Wydział Prasowy, Wydział - Centrum Obsługi Inwestora oraz Wydział Partycypacji Społecznej.

Co się zmieni dla mieszkańców?

Nowa struktura ma usprawnić funkcjonowanie urzędu i zapewnić bardziej efektywną obsługę mieszkańców. Kancelaria ma odpowiadać za kreowanie wizerunku Chełma, organizację wydarzeń kulturalnych i sportowych oraz promocję turystyczną. Wydział Współpracy Międzynarodowej ma nawiązywać nowe kontakty z miastami partnerskimi i realizować projekty międzynarodowe. Centrum Obsługi Inwestora będzie wspierać przedsiębiorców i przyciągać nowe inwestycje do miasta, a nowo utworzony Wydział Partycypacji Społecznej ma na celu zwiększenie zaangażowania mieszkańców w życie miasta.

- W minionej kadencji regulamin organizacyjny zmieniany był dwa razy. Za każdym razem chodziło o dostosowanie struktury UM do realizowanych wówczas przez samorząd zadań. Podobnie jest w tym przypadku. Ze względu na dużą liczbę nowych zadań i konieczność przyporządkowania ich do właściwych departamentów, także w kontekście koordynacji przez osoby nadzorujące, zmiany zostały wprowadzone od 1 sierpnia - powiedział nam Damian Zieliński z Kancelarii Prezydenta.

Będą zwolnienia?

Zieliński podkreśla też, że nie jest planowana redukcja etatów w związku ze zmianą struktury organizacyjnej, ani ich zwiększenie. 

- Zmiany mają charakter czysto organizacyjny, chodzi np. konieczność zacieśnienia współpracy Centrum Obsługi Inwestora czy Wydziału Promocji, Kultury i Sportu z dotychczasowym Gabinetem Prezydenta, stąd umiejscowienie wspomnianych wydziałów w strukturze Kancelarii Prezydenta. Wracając do kwestii etatów warto jednocześnie wspomnieć, że ich liczba, w porównaniu do 2018 roku, zmniejszyła się o kilkadziesiąt. Informacje dotyczące naborów na stanowiska i rozstrzygnięć znajdują się na BIP- dodaje Zieliński.

Kancelarią Prezydenta ma zarządzać dyrektor, który oczywiście będzie też miał swojego zastępcę. Na ten moment jednak stanowiska te nie są obsadzone. 

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama