Z dokumentacji wynika, że prace w Iłowie przebiegać będą na odcinku liczącym ok. 350 m. Drogowcy wykonają jezdnię o szerokości 5 m. Dodatkowo na całym odcinku powstaną również pobocza o szerokości 0,75 m. Ekipa wykonawcy zajmie się też przebudową istniejących zjazdów oraz uregulowaniem ich wysokości.
Na konstrukcję jezdni złoży się warstwa ścieralna, czyli beton asfaltowy o grubości 4 cm, warstwa wiążąca, także z betonu asfaltowego o grubości 4cm, podbudowa zasadnicza – mieszanka niezwiązana z kruszywem i warstwa mrozoochronna – mieszanka związana spoiwem hydraulicznym. Wykonując poszczególne warstwy, drogowcy zajmą się też przebudową istniejącego przepustu.
W podobnej technologii wykonane zostaną także zjazdy publiczne.
Ostateczny koszt prac będzie znany po rozstrzygnięciu postępowania, ale zamawiający zaznaczył, że roboty będą częściowo finansowane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
- Nie ukrywam, że z tym postępowaniem wiąże się sporo wątpliwości. Udało nam się pozyskać tylko 50% dofinansowania na inwestycję. Nie wiemy, jk zareaguje rynek, jakie ceny zaoferują poszczególni wykonawcy. Obawiamy się sytuacji, w której musielibyśmy dołożyć znacznie więcej, od zakładanej kwoty. O szczegółach będziemy mogli jednak mówić wówczas, kiedy poznamy konkretne oferty - wyjaśnia wójt Jarosław Walczuk.
Na wszystkie działania wykonawca otrzyma 60 dni od dnia podpisania umowy.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze