Z uwagi na sukces pilotażowego projektu, radny docieka, czy Miasto Chełm rozważa kontynuację programu dwujęzycznego w kolejnych latach.
- Zrealizowany program spotkał się z pozytywnym odbiorem zarówno ze strony dzieci, jak rodziców, dlatego poprosiłem o przedstawienie informacji o liczbie placówek i dzieci, które zostały objęte programem. Przypomnę, że był to program pilotażowy, dlatego chciałbym również uzyskać informację, czy będzie on realizowany również w roku szkolnym 2024/2025 i w jakim wymiarze, a także z wyszczególnieniem konkretnych placówek i liczby dzieci, które ewentualnie obejmie - dociekał Wojciech Wójcik.
Radny poruszył również kwestię ewentualnego uruchomienia elektronicznego dziennika w przedszkolach. Chce też wiedzieć, czy przedszkola zmagają się z problem wzrostu zainteresowania, czy też wręcz odwrotnie.
- Jak doskonale wszyscy wiemy, wskaźniki demograficzne dla Polski, dla regionu lubelskiego, jak i dla Chełma nie są zbyt optymistyczne, dlatego chciałbym również uzyskać informacje o ogólnej liczbie dzieci uczęszczających do przedszkoli, zarówno w tym roku szkolnym, który przed nami, jak i tym, który, już jest za nami. W mojej ocenie, biorąc pod uwagę ujemny wskaźnik demograficzny, tworzenie atrakcyjnych profili już na etapie przedszkolnym, jest jak najbardziej zasadne i sprzyjać będzie temu, aby tych dzieci akurat w jednostkach na terenie miasta Chełm było jak najwięcej - dodaje Wójcik.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze