W roku szkolnym 2023/2024 aż 320 dzieci z pięciu przedszkoli miejskich miało możliwość uczestniczenia w pilotażowym programie „Dwujęzyczny Przedszkolak”. Program ten, organizowany przez Fundację Dwujęzyczny Przedszkolak, miał na celu popularyzację języka angielskiego wśród najmłodszych. Dzieci uczestniczyły w różnorodnych aktywnościach, takich jak zabawy, śpiewanie, czytanie czy zajęcia plastyczne, prowadzonych w języku angielskim.
- Zrealizowany program spotkał się z pozytywnym odbiorem zarówno ze strony dzieci, jak rodziców, dlatego poprosiłem o przedstawienie informacji o liczbie placówek i dzieci, które zostały objęte programem. Przypomnę, że był to program pilotażowy, dlatego chciałbym również uzyskać informację, czy będzie on realizowany również w roku szkolnym 2024/2025 i w jakim wymiarze, a także z wyszczególnieniem konkretnych placówek i liczby dzieci, które ewentualnie obejmie - dociekał Wojciech Wójcik.
Prezydent Jakub Banaszek odpowiedział radnemu, że w roku szkolnym 2024/2025 do programu zamierzają przystąpić: Przedszkole Miejskie Nr 11, Przedszkole Miejskie Nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi oraz Przedszkole Miejskie Nr 15. Łącznie w programie będzie uczestniczyć 75 dzieci.
Oprócz rozwoju dwujęzyczności, Miasto Chełm stawia na nowoczesne rozwiązania w edukacji przedszkolnej. W dwóch przedszkolach miejskich już wprowadzono elektroniczne dzienniki, które ułatwiają komunikację między nauczycielami a rodzicami i dziećmi. Pozostałe placówki przedszkolne planują wprowadzenie e-dziennika od stycznia 2025 r.
Radny chce też wiedzieć, czy przedszkola zmagają się z problem wzrostu zainteresowania, czy też wręcz odwrotnie. Prezydent jednak zapewnia, że liczba dzieci uczęszczających do przedszkoli miejskich utrzymuje się na stabilnym poziomie. Według danych z września 2023 roku, do przedszkoli uczęszczało 1342 dzieci, a w roku szkolnym 2024/2025 liczba ta wynosi 1327, a w placówkach są jeszcze wolne miejsca.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze