Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, odcinek drogi ekspresowej przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód (połączenie z drogą ekspresową S12), który zostanie rozbudowany, a zakończy w okolicach Łopiennika Nadrzecznego. Oprócz trasy głównej powstaną drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne w tym dwie estakady nad rzekami Giełczewka oraz Marianka. Będą trzy kolejne węzły: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Ta droga ma połączyć Warszawę przez Lublin z Krasnymstawem, Zamościem i Tomaszowem Lubelskim. To także międzynarodowa droga E372 prowadząca z Warszawy do Lwowa, łącząca Unię Europejską z Ukrainą.
Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem jest realizowana w formule projektuj i buduj. Obecnie (poza odcinkiem Piaski Wschód - Łopiennik) na etapie realizacji są jeszcze cztery odcinki S17: Izbica - Zamość Sitaniec, Zamość Wschód - Zamość Południe, Zamość Południe - Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski - Hrebenne (w sumie ok. 55 km).
- W trakcie przetargu jest odcinek Krasnystaw - Izbica (18,8 km), dla którego zakończyła się obowiązkowa kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy przez wykonawcę, będziemy mogli podpisać umowę – informuje GDDKiA. - Dwa odcinki są na etapie prac przygotowawczych (Łopiennik - Krasnystaw (9 km) oraz Zamość Sitaniec - Zamość Wschód (12 km)), dla których uzyskaliśmy decyzje środowiskowe. Przetargi na realizację tych zadań planujemy ogłosić w przyszłym roku.
W końcowej fazie jest też przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla blisko 2-kilometrowego odcinka biegnącego nowym śladem od S17 do planowanego terminala granicznego odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne/Rawa Ruska, który realizowany będzie przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych. Wkrótce ma być podpisana umowa z biurem projektowym.
Czytaj też:
Napisz komentarz
Komentarze