Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama baner reklamowy
Reklama

Umowa na drogę ekspresową w kierunku granicy z Ukrainą podpisana

W piątek (27 września) podpisano umowę, która dotyczy kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17. Projektowaniem i budową ponad 16 km trasy od węzła Piaski Wschód do Łopiennika zajmie się konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Wartość zadania to niespełna 810 mln zł, a o końcowym wyborze wykonawcy zadecydowały rozstrzygnięcia Krajowej Izby Odwoławczej.
  • Źródło: GDDKiA
Umowa na drogę ekspresową w kierunku granicy z Ukrainą podpisana

Źródło: GDDKiA

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, odcinek drogi ekspresowej przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód (połączenie z drogą ekspresową S12), który zostanie rozbudowany, a zakończy w okolicach Łopiennika Nadrzecznego. Oprócz trasy głównej powstaną drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne w tym dwie estakady nad rzekami Giełczewka oraz Marianka. Będą trzy kolejne węzły: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik. 

Ta droga ma połączyć Warszawę przez Lublin z Krasnymstawem, Zamościem i Tomaszowem Lubelskim. To także międzynarodowa droga E372 prowadząca z Warszawy do Lwowa, łącząca Unię Europejską z Ukrainą. 

Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem jest realizowana w formule projektuj i buduj. Obecnie (poza odcinkiem Piaski Wschód - Łopiennik) na etapie realizacji są jeszcze cztery odcinki S17: Izbica - Zamość Sitaniec, Zamość Wschód - Zamość Południe, Zamość Południe - Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski - Hrebenne (w sumie ok. 55 km). 

- W trakcie przetargu jest odcinek Krasnystaw - Izbica (18,8 km), dla którego zakończyła się obowiązkowa kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy przez wykonawcę, będziemy mogli podpisać umowę – informuje GDDKiA. - Dwa odcinki są na etapie prac przygotowawczych (Łopiennik - Krasnystaw (9 km) oraz Zamość Sitaniec - Zamość Wschód (12 km)), dla których uzyskaliśmy decyzje środowiskowe. Przetargi na realizację tych zadań planujemy ogłosić w przyszłym roku.  

W końcowej fazie jest też przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla blisko 2-kilometrowego odcinka biegnącego nowym śladem od S17 do planowanego terminala granicznego odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne/Rawa Ruska, który realizowany będzie przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych. Wkrótce ma być podpisana umowa z biurem projektowym. 

 

Czytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama