Wykonawca ma 41 miesięcy na zrealizowanie inwestycji. Oddanie drogi do użytku planowane jest w drugiej połowie 2028 roku.
Odcinek będzie przebiegał przez gminy: Krasnystaw, Izbica oraz Stary Zamość. Zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem.
- Początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy rzekę Wieprz, linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec - Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego – informuje GDDKiA.
W ramach inwestycji powstanie 16 obiektów inżynierskich, w tym trzy węzły drogowe (Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica). Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu, a także estakad i mostów m.in. nad rzekami Żółkiewka i Wieprz. Wybudowany i przebudowanych zostanie w sumie ok. 30 km dróg niższych kategorii do obsługi ruchu lokalnego.
Po podpisaniu umowy, kolejnym krokiem będzie opracowanie przez wykonawcę projektu budowlanego, a także uzyskanie wymaganych zezwoleń, w tym m.in. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Złożenie wniosku do wojewody lubelskiego o wydanie decyzji ZRID planowane jest jesienią przyszłego roku.
To kolejny odcinek trasy S17 z Piask w kierunku Zamościa i dalej do granicy z Ukrainą w Hrebennem, który przeszedł do realizacji.
Czytaj też:
Napisz komentarz
Komentarze