Marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski wręczył przedstawicielom organów oraz szkół prowadzących kształcenie zawodowe pakiet 16 umów o dofinansowanie projektów wspierających kształcenie zawodowe w naszym regionie. Łączna kwota umów opiewa na ponad 45,7 mln zł, z czego 38,9 mln zł to wsparcie z Funduszy Europejskich, a niemal 2,3 mln zł pochodzi z budżetu państwa.
Środki w wysokości ponad 12 milionów złotych otrzymały także chełmskie szkoły. Zespół Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich im. Kazimierza Andrzeja Jaworskiego w Chełmie na projekt „Zawodowo niezawodni” otrzymał ponad 3,2 mln złotych. Zespół Szkół Ekonomicznych i Mundurowych im. gen. Władysława Andersa na drugą edycję projektu pn. Ekonomy i praca – to się opłaca, dostał ponad 3,5 mln zł. 1,65 mln zostało przekazane dla Zespołu Szkół Budowlanych i Geodezyjnych im. Żołnierzy 24 Pułku Artylerii Pancernej na projekt „Czas na zawodowców”. Zespół Szkół Technicznych im. gen. Zygmunta Bohusza-Szyszko wzbogacił się o ponad 2,5 mln zł, które wyda na przedsięwzięcie pn. "Wiedza, praktyka, komunikacja – gwarancją sukcesu", a Zespół Szkół Energetycznych i Transportowych im. ks Stanisława Staszica na "Erę zawodowców" otrzymał niemal 1,3 mln zł.
- Wsparcie z Funduszy Europejskich jest odpowiedzią na potrzeby, z jakimi na co dzień zmagają się uczniowie i nauczyciele w procesie edukacji. Dzięki przekazanym środkom stworzymy nowoczesne przestrzenie do nauki i pracy, w których młodzież będzie mogła zdobywać wiedzę i umiejętności, niezbędne do stawiania czoła wyzwaniom przyszłości – mówił marszałek Jarosław Stawiarski.
Dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich szkoły zrealizują projekty dotyczące m.in. współpracy z pracodawcami i uczelniami czy dodatkowych zajęć specjalistycznych. Uczniowie będą mieli również możliwość wzięcia udziału w płatnych stażach uczniowskich u pracodawców. W ramach umów zostaną też doposażone pracownie zawodowe.
Programy rozwojowe przewidują również wsparcie nauczycieli oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu w zakresie uzyskiwania uprawnień czy też kwalifikacji do nauczania zawodu oraz udziału w szkoleniach branżowych. Możliwe będzie również dostosowanie szkół i realizowanego nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz do potrzeb nauczycieli z niepełnosprawnościami, jak również wsparcie potencjału dydaktycznego szkół.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze