18 listopada została zawarta umowa pomiędzy gminą Rudnik a wykonawcą dotycząca realizacji zadania pn. "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Rudnik". Przedsięwzięcie jest współfinansowane w ramach działania Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, na podstawie wniosków złożonych do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
"Zgodnie z umową odbiór azbestu obejmie rolników, którzy otrzymali już i rozliczyli dofinansowanie do wymiany dachów na budynkach gospodarczych" - informują urzędnicy.
Prace rozpoczną się w grudniu. Firma będzie miała możliwość przyjmowania dodatkowych zleceń od mieszkańców zainteresowanych usunięciem wyrobów zawierających azbest na własny koszt. Osoby, które otrzymały dofinansowanie z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zobowiązane są, aby ten fakt zgłosić w urzędzie gminy.
"Pozostałych mieszkańców, którzy złożyli do urzędu wnioski o utylizację azbestu, zawiadamiamy, że gmina będzie wnioskować do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie, w przypadku pojawienia się możliwości, o pozyskanie stosownych dla tego celu funduszy" - czytamy na stronie internetowej Urzędu Gminy w Rudniku.
Napisz komentarz
Komentarze