Nowy urząd powstał w ramach zrealizowanej w ub. r. inwestycji pod nazwą „Adaptacja budynku mienia gminnego po byłym gimnazjum na Urząd Gminy Rudnik poprzez jego rozbudowę, przebudowę i częściową zmianę sposobu użytkowania”. Wyniosła prawie 2 miliony 400 tysięcy zł. Dofinansowanie to 95% kosztów modernizacji, gmina zainwestowała jedynie 128 tysięcy złotych.
Poniżej galeria zdjęć z uroczystego otwarcia:
- Nasza siedziba była najmniejszą w powiecie krasnostawskim. Można powiedzieć, że doszliśmy już do granic możliwości, jeśli chodzi o możliwości techniczne oraz dalszą modernizację i rozbudowę byłego budynku. Z uwagi na stan oraz wiek obiektu wszelkie prace związane z jego dalszą rozbudową nie mogły zostać wykonane. Teraz w końcu pracownicy będą mieli normalne biurka, a nie tak małe, jak do tej pory. Polepszy się jakoś pracy oraz świadczonych usług – wyjaśnił nam włodarz Paweł Kucharczyk.
Nowy budynek urzędu gminy będzie wyposażony w klimatyzację, co zapewni komfortowe warunki pracy zarówno dla urzędników, jak i obsługiwanych mieszkańców. Radni będą obradować w specjalnie do tego przystosowanej sali sesyjnej. W budynku znajdować się będzie także archiwum zakładowe.
Nowy urząd został przystosowany także dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się wiele udogodnień, m.in. ogólnodostępna toaleta.
- Wzięliśmy pod uwagę liczne postulaty naszych mieszkańców, że w gminie brakowało publicznej toalety - powiedział nam wójt Rudnika.
A co ze starą siedzibą urzędu?
- Będą tu teraz trwały prace porządkowe. W dalszej perspektywie zagospodarujemy ten budynek na potrzeby naszego samorządu. Prawdopodobnie przeniosą się tam, także do lepszych warunków i większej przestrzeni, nasze jednostki, które w tym momencie mają pewne problemy lokalowe – zdradził nam wójt.
Napisz komentarz
Komentarze