Zadanie pod nazwą „Wzrost efektywności energetycznej infrastruktury miasta Chełm” wymaga zwiększenia środków finansowych o kwotę 3,586 mln zł. Jak poinformowała skarbnik miasta Marzena Guzowska, powodem zmian jest wyższa niż pierwotnie zakładano oferta wykonawcy, wyłonionego w postępowaniu przetargowym. Wartość całej inwestycji po korekcie wynosi 11,706 mln zł, z czego 58% (6,79 mln zł) stanowi dofinansowanie z rządowego programu Polski Ład.
W latach 2025 i 2026 planowane nakłady wynoszą odpowiednio 4,672 mln zł i 7,034 mln zł.
Wiceprezydent miasta Radosław Wnuk pokrótce omówił planowane działania, które obejmują m.in.: wymianę okien i drzwi, ocieplenie budynków, wykonanie izolacji oraz nowego pokrycia dachowego, modernizację instalacji elektrycznej, kanalizacyjnej i wodociągowej, dostosowanie budynków do wymogów przeciwpożarowych, a także stworzenie nowego węzła cieplnego oraz centralnej klimatyzacji. Prace te obejmą budynki przy ul. Lubelskiej 63 i 65 i zostaną dostosowane do wymagań konserwatorskich.
Podczas dyskusji radni pytali m.in. o szczegóły organizacji pracy urzędu podczas remontu. Prezydent wyjaśnił, że budynki będą remontowane etapowo, co pozwoli na zachowanie ciągłości pracy urzędu, choć możliwe są czasowe przenosiny niektórych departamentów.
Radni przyjęli projekt uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej. Dzięki temu już w najbliższym czasie miasto będzie mogło podpisać umowę z firmą PJM INVESTMENT, która jako jedyna zgłosiła swoją ofertę w postępowaniu przetargowym, dotyczącym tej inwestycji.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze