Plany samorządowców zakładają, że dzięki zamierzonym pracom uda się poprawić stan niespełna 300 m gminnej arterii. Jakie działania uwzględniono w zakresie prac?
Z dostępnej na stronie Biuletynu Informacji Publicznej dokumentacji wynika, że nowa jezdnia osiągnie szerokość 3,5 m. Tuż przy niej pojawią się też pobocza gruntowe ulepszone o szerokości 0,75 m każde. Na co jeszcze mogą liczyć użytkownicy drogi? Wykonawca będzie również odpowiadał za wykonanie zjazdów do posesji, a ten element całej infrastruktury zostanie wykonany z betonu asfaltowego.
Pojawią się też nowe zjazdy do pól, których nawierzchnia zostanie pokryta kruszywem. Nowa droga zyska też oczywiście odpowiednie oznakowanie, a nawet próg zwalniający. Zostanie zamontowany w odległości ok.100 m od miejsca, w którym rozpoczną się prace. Dlaczego przedmiotowa droga jest tak ważna? Między innymi dlatego, że można nią dojechać do drogi wojewódzkiej nr 812.
Plany zakładają również, że odwodnienie drogi na całym odcinku będzie realizowane powierzchniowo przy pomocy spadków poprzecznych i podłużnych jezdni. Co istotne, inwestycja nie wpłynie na sposób odprowadzania wód opadowych. W dokumentacji pada zapewnienie o tym, że sąsiednie nieruchomości nie będą zalewane. Wody opadowe zostaną zagospodarowane w granicach istniejącego pasa drogowego. Projekt przewiduje również przeprofilowanie skarp w niezbędnym zakresie.
Na opłacenie wszystkich kosztów, jakie wiązać się będą z realizacją inwestycji, gmina przygotowała w sumie nieco ponad 480 tys. zł. Można chyba mówić o dużym przetargowym szczęściu, bowiem najniższa, przedstawiona w toku postępowania oferta opiewa na ok. 348 tys. zł. Przedłożyło ją przedsiębiorstwo DROGMOST z Zamościa. Nieco wyższe wynagrodzenie, ok. 355 tys. zł, chciałaby natomiast otrzymać firma Jacek Michałek z Lublina. Najwyższa oferta, a przedstawiła ją firma STRABAG, opiewa na ok. 391 tys. zł. Do przetargu stanęło w sumie siedem podmiotów.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze