W mediach społecznościowych prezydent Jakub Banaszek potwierdził, że wartość inwestycji wyniesie ponad 170 mln złotych. Podkreślił również, że ostateczny przebieg obwodnicy może ulec zmianie w wyniku konsultacji społecznych, ale sama inwestycja zostanie zrealizowana. Wstępny przebieg trasy przygotowany przez Dawida Skrosia został już zaprezentowany.
Pierwotnie zakładano budowę obwodnicy w formie dwupasmowej, jednak w ubiegłym roku Rada Miasta Chełm zaakceptowała wniosek o uwzględnienie jednojezdniowego wariantu, który został już zatwierdzony przez ratusz.
Trasa obwodnicy przebiegać będzie przez osiedla Zachód, Słoneczne, XXX-lecia, Kościuszki oraz Działki, co potwierdził Damian Zieliński, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Chełm.
Szacowany koszt budowy jednojezdniowej obwodnicy wynosi 170 mln zł. Dotychczas miasto zabezpieczyło 102,8 mln zł, w tym 100 mln zł pochodzi z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, które pozyskano pod koniec 2021 roku. Miasto nadal poszukuje dodatkowych środków finansowych na pokrycie brakującej kwoty ok. 70 mln zł.
Problemy z dodatkową dotacją
W 2023 roku przed wyborami parlamentarnymi ówczesny wiceminister obrony narodowej Marcin Ociepa zapowiedział wpisanie obwodnicy na listę dróg strategicznych dla obronności i przekazanie 150 mln zł na inwestycję. Jednak w związku z uzyskaniem dofinansowania z Ministerstwa Infrastruktury, dodatkowe wsparcie z resortu obrony nie było już możliwe.
Na ostatniej sesji Rady Miasta Chełm przyjęto zmiany budżetowe zwiększające środki na opracowanie STEŚ o 981 922 zł. Jak wyjaśniła Marzena Guzowska, skarbnik miasta, łączna wartość zadania wynosi obecnie 102 888 904 zł, z czego 26,5 mln zł przypada na rok 2025.
Prace nad STEŚ mają zostać zakończone do końca bieżącego roku. Pomimo problemów z dodatkowymi środkami, władze miasta zapewniają, że inwestycja zostanie zrealizowana.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze