Przetarg na trasę o łącznej długości ok. 120 km podzielony jest na trzy części. Pierwsza dotyczy trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości ok. 44 km: węzeł Piaski Wschód - Łopiennik (ok. 15,9 km), węzeł Krasnystaw Północ - Izbica (ok. 17,8 km) oraz węzeł Izbica - Zamość Sitaniec (ok. 10,3 km).
Druga część obejmuje cztery odcinki realizacyjne (ok. 54,2 km): węzeł Zamość Wschód – Zamość Południe (ok. 12,2 km), węzeł Zamość Południe - Tomaszów Lubelski (początek obwodnicy ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski - Hrebenne (ok. 17,3 km).
- Na te wszystkie odcinki wyłonieni w przetargu wykonawcy będą opracowywać koncepcję programową, czyli dokumentację pokazującą bardziej szczegółowe rozwiązania z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego. Projektanci przeprowadzą analizę i prognozę ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także opracowania geologiczno-inżynierskie, hydrogeologiczne, geotechniczne i hydrologiczno-hydrauliczne. To pozwoli zaprojektować ostateczny techniczny wariant realizacji inwestycji i przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego - wyjaśnia Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy oddziału GDDKiA w Lublinie.
Dla trzeciej części przetargu zadaniem wykonawcy będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) z elementami koncepcji programowej. Dotyczy to odcinków pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km). Na te odcinki wpłynęły odwołania do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska .
- GDDKiA wycofała na nie wcześniejszy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej i powtórnie przeanalizuje przebieg trasy, poddając ją ocenie. GDOŚ utrzymała w mocy decyzję środowiskową dla pozostałych odcinków realizacyjnych. Wykonawca dokumentacji STEŚ przeanalizuje możliwe warianty przebiegu trasy, przedstawiając je społeczeństwu. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej na jeden z wariantów przeprowadzi jeszcze badania geologiczne terenu oraz wykona elementy koncepcji programowej - tłumaczy Nalewajko.
Termin składania ofert mija 21 stycznia. Zostaną otworzone przed końcem przyszłego miesiąca. GDDKiA planuje podpisać umowy w połowie kwietnia 2019 r. Realizacja całości trasy S17 od Piask do Hrebennego w systemie "projektuj i buduj" planowana jest na lata 2021-2025 i ma zapewnione finansowanie w ramach zwiększonego do 135 mld zł limitu wydatków na Program Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).
Napisz komentarz
Komentarze