Podobno pojazd jest wynikiem pracy najlepszych i najbardziej doświadczonych inżynierów z Polski we współdziałaniu z partnerami z Europy i świata. W jakim celu urzędnicy z Chełma go oglądali? Nie bez powodu.
Przypominamy, że miasto jest beneficjentem programu Zielony Transport Publiczny i otrzymało ponad 100 milionów złotych na zakup nowych, zeroemisyjnych autobusów. Jak obiecuje prezydent Chełma, flota Chełmskich Linii Autobusowych Spółka z o. o. zostanie wymieniona na pojazdy napędzane wodorem.
Pieniądze do wydania są ogromne, więc trzeba wybrać najlepszą opcję.
Te autobus nie emituje żadnych spalin (jest napędzany zielonym wodorem). Jest wyposażony w szereg najnowocześniejszych rozwiązań technologicznym (ogniwa paliwowe z najtrwalszych materiałów zamontowane na dachu oraz silniki elektryczne jako jednostki napędowe od sprawdzonego producenta – w piastach osi tylnej).
Wytwarza prąd na bieżąco z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Zasilanie silnika nie emituje spalin. Z rury autobusu wydostaje się jedynie destylowana para wodna. NesoBus ma zasięg do 450 km, tankowanie trwa tylko 15 minut.
Jak informuje miasto, producent zapewnia, że zamierza rozpocząć produkcję seryjną w Polsce w 2023 roku w fabryce w Świdniku.
Napisz komentarz
Komentarze