1. Brak energii
Praca pozwala ludziom na zarabianie pieniędzy i utrzymywanie komfortu życia, nie powinna jednak odbierać energii. Jeżeli czujesz, że jedyne, na co masz ochotę po zakończeniu pracy to gorąca kąpiel i sen, najprawdopodobniej potrzebujesz odpoczynku! Spróbuj przeanalizować swój dzień w pracy i pomyśl, dlaczego Twoje ciało reaguje w taki sposób.
2. Problemy ze snem
Nie możesz spać w nocy? Stres nie pozwala Ci odpocząć? Taka reakcja organizmu może być związana ze zmęczeniem związanym z pracą. Pamiętaj — aby być efektywnym i dawać z siebie jak najwięcej, potrzebna jest również odpowiednia dawka snu. Bez niej Twoje ciało może nie być w stanie przyjmować wszystkich informacji, co może prowadzić do spadku motywacji i energii do wykonywania zadań.
3. Złe i niezdrowe nawyki
Przez pracę przestałeś zdrowo jeść, zastępując pełnowartościowe posiłki fast foodami i tłustym jedzeniem? Nie masz już ochoty na treningi i aktywność fizyczną, mimo iż wcześniej sprawiało Ci to dużo radości? W takim wypadku powinieneś rozpatrzyć długie wakacje i odpoczynek od pracy. Takim sposobem będziesz w stanie naładować swoje baterie.
Jak poradzić sobie z przepracowaniem w pracy?
Sposobów na poradzenie sobie z uczuciem przepracowania w pracy jest kilka. Po pierwsze, należy skupić się na wygospodarowaniu kilku godzin wolnego dla siebie w ciągu dnia. Pomocne może być sprawdzenie listy obowiązków i ich redukowanie, w zależności od sytuacji. Czasami lepiej jest zwolnić i ustalić sobie granice niż przepracowywać się kosztem zdrowia. Postaraj się porozmawiać ze swoim szefem na temat Twojego stanu. Razem na pewno znajdziecie rozwiązanie tej sytuacji. Pamiętaj, że praca to nie wszystko — odpoczynek pozwoli Ci zregenerować siły, tak aby móc jeszcze efektywniej wykonywać wszystkie obowiązki. Takim sposobem będziesz mógł osiągać wiele bez poświęcania swojego zdrowia.
Napisz komentarz
Komentarze