Komunikacja wewnętrzna w firmie kluczem do efektywności? Sprawdź to!
Każdy zespół tworzony jest przez różnych ludzi, którzy aby osiągać zamierzone efekty, muszą się między sobą odpowiednio komunikować. Komunikacja wewnętrzna w firmie opiera się na systemie szczegółowo zaplanowanych działań, których celem jest usprawnienie przepływu informacji do pracowników – w efekcie budując ich lojalność oraz zaangażowanie. Jest ona szczególnie istotna zwłaszcza w przypadkach sytuacji kryzysowych, podczas których większość pracowników może doświadczać skrajnych emocji i różnie reagować w sytuacjach stresowych. Wśród elementów komunikacji wewnętrznej wyróżnia się między innymi informacje na temat nowo zatrudnionych pracowników, dostępnych świadczeniach, działaniach marketingowych, a także planów związanych z rozwojem oraz dalszymi inwestycjami, jakie zdecyduje się podjąć firma. Zakłada się, że każda komunikacja wewnętrzna w firmie powinna posiadać jasno zdefiniowane cele. Mogą być nimi większe zaangażowanie pracowników, szybsze podejmowanie decyzji czy oszczędność czasu, jaki jest marnowany na organizację zbędnych spotkań.
12.11.2024 13:55