Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama
Nie tylko obwodnica Chełma

Lubelskie w drogowej ofensywie: 262 km nowych tras szybkiego ruchu w realizacji

Tegoroczny sezon budowlany na dogach województwa lubelskiego zapowiada się wyjątkowo intensywnie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi lub przygotowuje się do realizacji aż 16 odcinków dróg szybkiego ruchu o łącznej długości 262 km. Siedem z nich jest już w budowie, a dziewięć kolejnych ma ruszyć jeszcze w tym roku – po uzyskaniu decyzji ZRID.
Lubelskie w drogowej ofensywie: 262 km nowych tras szybkiego ruchu w realizacji

Źródło: GDDKiA

Aktualnie GDDKiA zarządza w regionie siecią ponad 230 km dróg ekspresowych, a w najbliższych latach długość tras szybkiego ruchu w województwie ma wzrosnąć do około 580 km.

Reklama

Spośród planowanych 262 km, w realizacji znajduje się już łącznie około 102 km dróg. Trwają prace m.in. na trzech odcinkach drogi ekspresowej S19: od granicy województwa mazowieckiego do Międzyrzeca Podlaskiego, obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej oraz na trasie Lubartów – Lublin. Powstaje również obwodnica Chełma w ciągu S12 oraz trzy odcinki autostrady A2 między Malinowcem a Białą Podlaską.

W 2025 roku GDDKiA planuje rozpoczęcie prac na kolejnych 160 km tras. Będą to m.in.:

  • S12: Piaski – Dorohucza, Dorohucza – Chełm oraz Chełm – Dorohusk,
  • S17: Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski, Tomaszów Lubelski – Hrebenne,
  • S19: Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski, Radzyń Podlaski – Kock oraz Kock – Lubartów.

Dla wszystkich tych inwestycji złożono już wnioski o wydanie decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej).

Nowe przetargi i kolejne plany

GDDKiA zapowiada również ogłoszenie przetargów na dwa brakujące odcinki S17: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód. Ich realizacja pozwoli domknąć ciąg S17 od Warszawy aż do granicy z Ukrainą.

Równocześnie trwają przygotowania do przedłużenia autostrady A2 w kierunku wschodnim, aż do granicy z Białorusią. Ogłoszono przetarg na projekt i budowę odcinka Kijowiec – Dobryń. Wkrótce ogłoszone zostanie także postępowanie przetargowe dla fragmentu Biała Podlaska – Kijowiec. Na ostatni fragment trasy, Dobryń – granica, procedura ZRID została wstrzymana z uwagi na sytuację geopolityczną.

Trwają także prace na drogach krajowych. W tym roku zakończone zostaną inwestycje na DK74 (Gorajec – Szczebrzeszyn, Janów Lubelski – Frampol z obwodnicą Dzwoli), budowa nowego mostu w Łęcznej oraz ronda w Głębokim na DK82.

W II kwartale tego roku ruszy budowa obwodnicy Gorajca (DK74) oraz rozbudowa DK48 między Dęblinem a Moszczanką. Planowana jest także przebudowa półkilometrowego odcinka DK74 prowadzącego do mostu w Annopolu.

Dzięki realizowanym i planowanym inwestycjom województwo lubelskie zyskuje coraz lepsze połączenia drogowe – zarówno w kierunku stolicy, jak i granic państwa. Nowoczesna infrastruktura drogowa to nie tylko większy komfort podróży, ale też impuls dla rozwoju gospodarczego całego regionu, zwłaszcza w perspektywie przyszłej odbudowy Ukrainy po wojnie. 

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Werti 09.04.2025 22:20
A gdzie pieniądze na infrastrukturę kolejową

Reklama
tubylec 09.04.2025 17:51
Ofensywę jak dotąd nadzwyczaj skutecznie powstrzymuje paranoidalnie przewlekła procedura uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji. Na odcinek Chełm - Dorohusk wniosek został złożony chyba ponad rok temu i do dzisiaj cisza.

Reklama
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamabaner reklamowy
Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklama