Z raportu firmy Decofire wynika, że aż 45 proc. ankietowanych regularnie uprawia „sport narodowy Polaków”, czyli w ciepłe dni odpala grilla przynajmniej raz w tygodniu.
Grill węglowy, grill gazowy
Nadal częściej korzystamy z palenisk węglowych (65 proc.), ale rośnie liczba miłośników grillów gazowych (44 proc.).
82 proc. Polaków ma u siebie jeden grill, a 14 proc. dysponuje dwoma urządzeniami. Polak, który kupił więcej niż jeden sprzęt, ma zazwyczaj grill węglowy i gazowy.
Jeżeli grillujemy na grillach węglowych, to najchętniej korzystamy z brykietu – odpowiedziało tak 55 proc. ankietowanych .
Stawiamy raczej na modele kosztujące do 500 zł. Ale jest także grupa, która zwraca uwagę na te droższe grille i przywiązuje wagę do takich szczegółów jak rodzaj rusztu, jego powierzchnia, a także liczba palników i wyposażenie dodatkowe, np. wbudowany w pokrywę termometr.
Kiełbasa w odwrocie
Gdzie grillujemy najczęściej? Ile na to wydajemy?
Co najczęściej wrzucamy na ruszt? Czasy, kiedy to kiełbasa była królową takich przyjęć, już minęły.
„Niekwestionowaną królową grilla jest karkówka! Przygotowuje ją aż 79 proc. respondentów. Zaraz za karkówką uplasowała się kiełbasa (74 proc.) i kurczak (68 proc.)” – czytamy w podsumowaniu wyników badań.
Nie znamy dobrze techniki i większość z nas (66 proc.) przygotowuje potrawy na oko. Bez kontrolowania temperatury potraw.
Za to chętnie poszukujemy nowych przepisów (73 proc.), chcąc zaskoczyć najbliższych niestandardowymi daniami.
Jak często rozpalamy paleniska
„Podczas majówki grilluje zdecydowana większość Polaków, bo 80 proc. Ci, którzy nie mogli sobie na to pozwolić, jako przyczyny wskazują:
- brak urlopu,
- brzydka pogoda,
- brak pieniędzy”.
Najchętniej grillujemy raz w tygodniu. Tę odpowiedź wskazały osoby do 18 roku życia i w przedziale wiekowym 55-64.
Jeżeli chodzi o województwa, to niemal wszędzie wyniki są bardzo podobne. Od reguły odbiega województwo opolskie, w którym respondenci zadeklarowali, że grillują częściej niż raz w tygodniu.
Piwo, woda, wódka
Podczas grillowania najchętniej pijemy
piwo – 84 proc. wskazanych,
wodę – 52 proc.
Kolejne miejsce na tej liście zajmują mocniejsze alkohole.
Jednak wiele osób nie wyobraża sobie, żeby karkówki z grilla nie podlać procentami. Nowe badanie UCE Research i Grupy Offerista wskazuje, że majówkowe wydatki na alkohol będą znaczące.
49,4 proc. respondentów zamierza przeznaczyć na napoje alkoholowe do 50 proc. majówkowego budżetu. Ponad 20 proc. badanych wyda na to więcej niż połowę tego, co zamierza przeznaczyć na urządzenie grilla.
Obok karkówki będzie stało piwo, bo zamierza je kupić
- 73 proc. respondentów planuje kupić piwo,
- 21 proc. – wódkę,
- 6 proc. – wino lub cydr.
Czytaj też:
Napisz komentarz
Komentarze