W Publicznej Szkole Podstawowej im. Pułku Piechoty Legionów AK w Białopolu do egzaminu z języka polskiego przystąpiło w sumie 23 uczniów. Średni wynik, jaki udało im się osiągnąć z tego przedmiotu, to 63%. Taka sama liczba uczniów zasiadła do rozwiązywania zadań z matematyki. W przypadku tego przedmiotu wynik był gorszy, bo średnia, jaką wypracowali uczniowie, to 39%. Grupa zdających zmniejszyła się o jedną w przypadku egzaminu z języka angielskiego. Tutaj uczniowie osiągnęli wynik na poziomie 57%.
W Szkole Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w w Strupinie Dużym wyniki ukształtowały się w następujący sposób. Do egzaminu z języka polskiego przystąpiło sześciu uczniów, którzy osiągnęli średnią na poziomie 64%. Taka sama grupa uczniów pisała egzamin z matematyki, ale w przypadku tego przedmiotu wynik był znacznie gorszy 51%. Najlepiej „poszedł” zdającym język angielski, bowiem średnia szkoły z tego przedmiotu to 73%.
19 uczniów przystąpiło z kolei go egzaminu w Szkole Podstawowej im. Romualda Traugutta w Uhrze. Z języka polskiego wypracowali średni wynik na poziomie 69%. Tylko 45% uczniowie osiągnęli na egzaminie z matematyki, a 56% udało się wypracować na egzaminie z języka angielskiego.
W Szkole Podstawowej im. marszałka Józefa Piłsudskiego w Stawie do egzaminacyjnych ław zasiadło w sumie 15 uczniów. Na egzaminie z języka polskiego osiągnęli 60%. Znacznie gorzej napisali egzamin z matematyki, ponieważ średnia wyniosła w tym przypadku tylko 40%. Do egzaminu z języka angielskiego przystąpiło 14 uczniów, którzy osiągnęli wynik na poziomie 63%.
Podobna liczba uczniów – 14 – zdawała egzamin w Szkole Podstawowej im. św. Jana Pawła II w Okszowie. Średnia z języka polskiego ukształtowała się tutaj na poziomie 60%. Niezbyt zadowalający wynik uczniowie wypracowali na egzaminie z matematyki, ponieważ średnia z tego przedmiotu to tylko 42%. Wynikiem na poziomie 56% zakończył się natomiast egzamin z języka angielskiego.
A jakie wyniki osiągnęli uczniowie, którzy do ostatniego sprawdzianu przystąpili w Szkole Podstawowej im. ks. Józefa Dąbrowskiego w Żółtańcach? Tutaj grupa egzaminowanych liczyła 19 osób. I udało się im wypracować naprawdę zadowalające wyniki. Z języka polskiego udało się wypracować średnią szkolną na poziomie 76%. Niemal tak samo dobrze uczniowie napisali egzamin z matematyki, na którym osiągnęli średnią na poziomie 75%. Taki sam wynik osiągnęli też na egzaminie z języka angielskiego.
W Szkole Podstawowej im. Jana Szatowskiego ps. „Kowal” w Świerżach egzaminacyjne pióra łamało siedmioro uczniów. Z języka polskiego udało im się wypracować wynik na poziomie 57%, z matematyki średnia szkolna ukształtowała się na poziomie 49%, a 33% uczniowie osiągnęli w czasie egzaminu z angielskiego.
Wydaje się, że znacznie poniżej oczekiwań egzamin napisali uczniowie uczęszczający do Szkoły Podstawowej w Brzeźnie. Grupa zdających liczyła sześć osób i z języka polskiego udało się im wypracować wynik na poziomie 29%. Niższy wynik uczniowie osiągnęli na egzaminie z matematyki, ponieważ z tego przedmiotu średnia wyniosła 22%. Najlepiej wypadli na egzaminie z języka angielskiego, w przypadku którego średnia wyniosła 39%.
Lepszymi wynikami może się natomiast pochwalić Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Filipowicza „Korda” w Dorohusku. Tutaj swój egzamin pisało 14 uczniów i z języka polskiego osiągnęli średni wynik na poziomie 59%. Gorsze noty otrzymali na egzaminie z matematyki, ponieważ średnia szkolna z tego przedmiotu to 41%. O 10% więcej uczniowie wypracowali na egzaminie z języka angielskiego.
O jednego ucznia więcej komisja oceniała w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Artylerii I Armii Wojska Polskiego w Dubience. Tutaj wynik z egzaminu z języka polskiego ukształtował się na poziomie 38%. Gorzej przedstawia się średni wynik z matematyki – 31%. Dziewięciu uczniów przystąpiło go egzaminu z języka angielskiego. W tym przypadku średnia wyniosła 71%.
Skromna, bo licząca tylko pięć osób, grupa przystąpiła do egzaminów w Szkole Podstaowej w Czerniejowie. Z języka polskiego uzyskali średni wynik na poziomie 63%. Na podobnym poziomie zakończył się egzamin z matematyki – 60%. Zbliżony wynik przyniósł egzamin z języka angielskiego – 61%.
Przeszło dwukrotnie liczniejsza była grupa zdających w SP w Strachosławiu. Tutaj z języka polskiego uczniowie wypracowali średnią na poziomie 64%. Z matematyki wynik ukształtował się na poziomie 41, a z języka angielskiego na poziomie 56%.
Tylko pięć osób przystąpiło do końcowego egzaminu także w SP w Kamieniu. Z języka polskiego udało się tutaj osiągnąć wynik na poziomie 68%. Nieco gorzej uczniowie wypadki na matematyce (66%), a z języka angielskiego osiągnęli wysokie noty na poziomie 83%.
Niezbyt liczna grupa uczniów – dziewięcioro – przystąpiła do swoich egzaminów w szkole w Sielcu. W tej placówce z języka polskiego uczniowie osiągnęli wynik na poziomie 67%. Średnia szkolna z matematyki wyniosła 58, a z języka angielskiego 50%.
Zbliżone wyniki udało się wypracować w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Leśniowicach. Tutaj także egzaminy pisało dziewięcioro uczniów. Z języka polskiego osiągnęli średnie noty na poziomie 67%. Gorzej wypadł sprawdzian z matematyki, ponieważ średnia szkolna z tego przedmiotu to 50%. O jeden procent mniej ósmoklasiści z Leśniowic wypracowali w czasie egzaminu z języka angielskiego.
W Szkole Podstawowej im. Mikołaja Reja w Rejowcu egzaminy zdawało 23 uczniów. Z języka polskiego wypracowali średni wynik na poziomie 57%. Wynik poniżej 40% osiągnęli z matematyki (34%). Średnim wynikiem na poziomie 47% zakończył się dla szkoły egzamin z języka angielskiego.
W Szkole Podstawowej im. Mikołaja Reja w Rejowcu Fabrycznym do egzaminów przystąpiła natomiast grupa licząca 16 uczniów. Z języka polskiego osiągnęli średnią na poziomie 67%. Gorzej „wypadła” matematyka, ponieważ z tego przedmiotu średnia wyniosła 40%. Noty na poziomie 62% uczniowie uzyskali z języka angielskiego.
Uczniowie w SP w Lisznie przystąpili do końcowych sprawdzianów w grupie liczącej 16 osób. Z języka polskiego średnia wyniosła 58%. Znacznie poniżej oczekiwań ukształtowały się natomiast wyniki z matematyki. W przypadku tego przedmiotu średnia wyniosła tylko 27%. Na poziomie 51% ukształtowała się natomiast średnia z języka angielskiego.
W Szkole Podstawowej im. por. Zbigniewa Twardego ps. „Trzask” w Rudzie-Hucie egzaminy zdawało 14 uczniów. Egzamin z języka polskiego zakończył się dla nich średnim wynikiem na poziomie 64%. 53% udało się wypracować w przypadku matematyki, a 55% wyniosła średnia szkolna z języka angielskiego.
W Szkole Podstawowej im. Stanisława Staszica w Sawinie przeegzaminowano w sumie 20 uczniów. Wysoki wynik na poziomie 81% grupa ta wypracowała z języka polskiego. Sprawdzian z matematyki zakończył się średnim wynikiem na poziomie 45%, a z języka angielskiego uczniowie uzyskali 67%.
W SP w Wólce Petryłowskiej egzaminy zdawało ośmioro uczniów. Z języka polskiego wypracowali oni średnią na poziomie 73%, z matematyki uzyskali średni wynik na poziomie 56%, a z języka angielskiego 66%.
Taka sama liczba uczniów do egzaminacyjnych ław zasiadła w SP w Czułczycach. Z języka polskiego uczniowie z Czułczyc uzyskali średni wynik na poziomie 70%. Sprawdzian z matematyki przyniósł rozstrzygnięcie w postaci wyniku na poziomie 55%. Z języka angielskiego uczniowie uzyskali wysokie 78%.
Znaczna, na tle całego powiatu chełmskiego, liczna uczniów – 25 – do egzaminów przystąpiła w SP w Siedliszczu. Tutaj z języka polskiego wypracowano wynik na poziomie 58%. Z matematyki uczniowie wypracowali 45%, a z języka angielskiego 57%.
O jednego ucznia mniej liczyła grupa osób, które zdawały egzamin w SP w Wierzbicy. Z języka polskiego grupa ta wypracowała wynik na poziomie 60%. Prawie dwukrotnie mniej punktów procentowych uczniowie uzyskali z egzaminu z matematyki (32%). Do egzaminu z języka angielskiego przystąpiło w sumie 21 uczniów, którzy uzyskali średnią na poziomie 58%.
Tylko pięć osób swój egzamin ósmoklasisty pisało w placówce w Święcicy. Z języka polskiego uczniowie uzyskali średnią, która wyniosła 54%, z matematyki 16%, a z języka angielskiego 35%.
W SP w Wojsławicach-Kolonii do egzaminu przystąpiło 17 uczniów. Z języka polskiego uzyskali 59%, z matematyki 41%, a z języka angielskiego 53%.
Nieco ponad 10 osób (11) liczyła grupa uczniów, którzy do egzaminów przystąpili w SP w Żmudzi. Egzamin z języka polskiego przyniósł wynik na średnim poziomie 61%. Z matematyki średnia wyniosła 33%, a z języka angielskiego 67%.
Najlepszy średni wynik ze wszystkich trzech przedmiotów uzyskali zatem uczniowie, którzy uczęszczali do placówki w SP w Żółtancach. Jaki jest przepis na sukces?
- Faktycznie, te wyniki mamy wysokie, bardzo zadowalające. Jest to zasługa i nauczycieli, którzy edukują młodzież z oddaniem i pasją, ale też oczywiście młodzieży, która chce się uczyć, widzi w tym sens. Część uczniów to oczywiście pasjonaci, którym nauka sprawia przyjemność. Część natomiast do całego procesu podchodzi w bardziej pragmatyczny sposób – chce zdać egzaminy na wysokim poziomie, aby dostać się do wymarzonej szkoły. W naszej szkole staramy się oferować uczniom więcej, niż mogliby otrzymać w normalnych warunkach. Uważam, że zajęcia dodatkowe, sprawdziany kontrolne pomagają w dobrym rozpoznaniu, nad czym musimy pracować – ocenia dyrektor Edyta Misiura.
Przypomnijmy, że w tym roku szkolnym wyniki na poziomie krajowym ukształtowały się w następujący sposób. Średnia z języka polskiego wyniosła – 61%, z matematyki 52, a języka angielskiego uczniowie wypracowali w całym kraju 66%. W województwie średnia z języka polskiego ukształtowała się na poziomie 63%, z matematyki końcowy wynik to 51%, a z języka angielskiego 64%.
Warto również zaznaczyć, ze w ogólnym zestawieniu, zawierającym wyniki z poszczególnych szkół powiatu chełmskiego nie uwzględniono tych, które udało się osiągnąć uczniom placówek położonych w Stołpiu (egzamin zdawały tam dwie osoby), w Zawadówce (do egzaminu przystąpił tylko jeden ósmoklasista), Pawłowie (czterech uczniów) i Bukowie Wielkiej (jeden zdający).
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze