Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama baner reklamowy

Powiat chełmski. Tak ósmoklasiści wypadli na egzaminach

Znane są już wyniki egzaminu, do którego przystępowali tegoroczni absolwenci szkół podstawowych. Sprawdzamy więc, które szkoły mogą pochwalić się najwyższymi wynikami, a w których placówkach uczniowie osiągnęli mniej zadowalające rezultaty.
Powiat chełmski. Tak ósmoklasiści wypadli na egzaminach

Źródło: Freepik

W Publicznej Szkole Podstawowej im. Pułku Piechoty Legionów AK w Białopolu do egzaminu z języka polskiego przystąpiło w sumie 23 uczniów. Średni wynik, jaki udało im się osiągnąć z tego przedmiotu, to 63%. Taka sama liczba uczniów zasiadła do rozwiązywania zadań z matematyki. W przypadku tego przedmiotu wynik był gorszy, bo średnia, jaką wypracowali uczniowie, to 39%. Grupa zdających zmniejszyła się o jedną w przypadku egzaminu z języka angielskiego. Tutaj uczniowie osiągnęli wynik na poziomie 57%. 

W Szkole Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w w Strupinie Dużym wyniki ukształtowały się w następujący sposób. Do egzaminu z języka polskiego przystąpiło sześciu uczniów, którzy osiągnęli średnią na poziomie 64%. Taka sama grupa uczniów pisała egzamin z matematyki, ale w przypadku tego przedmiotu wynik był znacznie gorszy 51%. Najlepiej „poszedł” zdającym język angielski, bowiem średnia szkoły z tego przedmiotu to 73%. 

19 uczniów przystąpiło z kolei go egzaminu w Szkole Podstawowej im. Romualda Traugutta w Uhrze. Z języka polskiego wypracowali średni wynik na poziomie 69%. Tylko 45% uczniowie osiągnęli na egzaminie z matematyki, a 56% udało się wypracować na egzaminie z języka angielskiego. 

W Szkole Podstawowej im. marszałka Józefa Piłsudskiego w Stawie do egzaminacyjnych ław zasiadło w sumie 15 uczniów. Na egzaminie z języka polskiego osiągnęli 60%. Znacznie gorzej napisali egzamin z matematyki, ponieważ średnia wyniosła w tym przypadku tylko 40%. Do egzaminu z języka angielskiego przystąpiło 14 uczniów, którzy osiągnęli wynik na poziomie 63%. 

Podobna liczba uczniów – 14 – zdawała egzamin w Szkole Podstawowej im. św. Jana Pawła II w Okszowie. Średnia z języka polskiego ukształtowała się tutaj na poziomie 60%. Niezbyt zadowalający wynik uczniowie wypracowali na egzaminie z matematyki, ponieważ średnia z tego przedmiotu to tylko 42%. Wynikiem na poziomie 56% zakończył się natomiast egzamin z języka angielskiego. 

A jakie wyniki osiągnęli uczniowie, którzy do ostatniego sprawdzianu przystąpili w Szkole Podstawowej im. ks. Józefa Dąbrowskiego w Żółtańcach? Tutaj grupa egzaminowanych liczyła 19 osób. I udało się im wypracować naprawdę zadowalające wyniki. Z języka polskiego udało się wypracować średnią szkolną na poziomie 76%. Niemal tak samo dobrze uczniowie napisali egzamin z matematyki, na którym osiągnęli średnią na poziomie 75%. Taki sam wynik osiągnęli też na egzaminie z języka angielskiego. 

W Szkole Podstawowej im. Jana Szatowskiego ps. „Kowal” w Świerżach egzaminacyjne pióra łamało siedmioro uczniów. Z języka polskiego udało im się wypracować wynik na poziomie 57%, z matematyki średnia szkolna ukształtowała się na poziomie 49%, a 33% uczniowie osiągnęli w czasie egzaminu z angielskiego. 

Wydaje się, że znacznie poniżej oczekiwań egzamin napisali uczniowie uczęszczający do Szkoły Podstawowej w Brzeźnie. Grupa zdających liczyła sześć osób i z języka polskiego udało się im wypracować wynik na poziomie 29%. Niższy wynik uczniowie osiągnęli na egzaminie z matematyki, ponieważ z tego przedmiotu średnia wyniosła 22%. Najlepiej wypadli na egzaminie z języka angielskiego, w przypadku którego średnia wyniosła 39%. 

Lepszymi wynikami może się natomiast pochwalić Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Filipowicza „Korda” w Dorohusku. Tutaj swój egzamin pisało 14 uczniów i z języka polskiego osiągnęli średni wynik na poziomie 59%. Gorsze noty otrzymali na egzaminie z matematyki, ponieważ średnia szkolna z tego przedmiotu to 41%. O 10% więcej uczniowie wypracowali na egzaminie z języka angielskiego. 

O jednego ucznia więcej komisja oceniała w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Artylerii I Armii Wojska Polskiego w Dubience. Tutaj wynik z egzaminu z języka polskiego ukształtował się na poziomie 38%. Gorzej przedstawia się średni wynik z matematyki – 31%. Dziewięciu uczniów przystąpiło go egzaminu z języka angielskiego. W tym przypadku średnia wyniosła 71%. 

Skromna, bo licząca tylko pięć osób, grupa przystąpiła do egzaminów w Szkole Podstaowej w Czerniejowie. Z języka polskiego uzyskali średni wynik na poziomie 63%. Na podobnym poziomie zakończył się egzamin z matematyki – 60%. Zbliżony wynik przyniósł egzamin z języka angielskiego – 61%. 

Przeszło dwukrotnie liczniejsza była grupa zdających w SP w Strachosławiu. Tutaj z języka polskiego uczniowie wypracowali średnią na poziomie 64%. Z matematyki wynik ukształtował się na poziomie 41, a z języka angielskiego na poziomie 56%.

Tylko pięć osób przystąpiło do końcowego egzaminu także w SP w Kamieniu. Z języka polskiego udało się tutaj osiągnąć wynik na poziomie 68%. Nieco gorzej uczniowie wypadki na matematyce (66%), a z języka angielskiego osiągnęli wysokie noty na poziomie 83%. 

Niezbyt liczna grupa uczniów – dziewięcioro – przystąpiła do swoich egzaminów w szkole w Sielcu. W tej placówce z języka polskiego uczniowie osiągnęli wynik na poziomie 67%. Średnia szkolna z matematyki wyniosła 58, a z języka angielskiego 50%. 

Zbliżone wyniki udało się wypracować w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Leśniowicach. Tutaj także egzaminy pisało dziewięcioro uczniów. Z języka polskiego osiągnęli średnie noty na poziomie 67%. Gorzej wypadł sprawdzian z matematyki, ponieważ średnia szkolna z tego przedmiotu to 50%. O jeden procent mniej ósmoklasiści z Leśniowic wypracowali w czasie egzaminu z języka angielskiego. 

W Szkole Podstawowej im. Mikołaja Reja w Rejowcu egzaminy zdawało 23 uczniów. Z języka polskiego wypracowali średni wynik na poziomie 57%. Wynik poniżej 40% osiągnęli z matematyki (34%). Średnim wynikiem na poziomie 47% zakończył się dla szkoły egzamin z języka angielskiego. 

W Szkole Podstawowej im. Mikołaja Reja w Rejowcu Fabrycznym do egzaminów przystąpiła natomiast grupa licząca 16 uczniów. Z języka polskiego osiągnęli średnią na poziomie 67%. Gorzej „wypadła” matematyka, ponieważ z tego przedmiotu średnia wyniosła 40%. Noty na poziomie 62% uczniowie uzyskali z języka angielskiego. 

Uczniowie w SP w Lisznie przystąpili do końcowych sprawdzianów w grupie liczącej 16 osób. Z języka polskiego średnia wyniosła 58%. Znacznie poniżej oczekiwań ukształtowały się natomiast wyniki z matematyki. W przypadku tego przedmiotu średnia wyniosła tylko 27%. Na poziomie 51% ukształtowała się natomiast średnia z języka angielskiego. 

W Szkole Podstawowej im. por. Zbigniewa Twardego ps. „Trzask” w Rudzie-Hucie egzaminy zdawało 14 uczniów. Egzamin z języka polskiego zakończył się dla nich średnim wynikiem na poziomie 64%. 53% udało się wypracować w przypadku matematyki, a 55% wyniosła średnia szkolna z języka angielskiego.

W Szkole Podstawowej im. Stanisława Staszica w Sawinie przeegzaminowano w sumie 20 uczniów. Wysoki wynik na poziomie 81% grupa ta wypracowała z języka polskiego. Sprawdzian z matematyki zakończył się średnim wynikiem na poziomie 45%, a z języka angielskiego uczniowie uzyskali 67%. 

W SP w Wólce Petryłowskiej egzaminy zdawało ośmioro uczniów. Z języka polskiego wypracowali oni średnią na poziomie 73%, z matematyki uzyskali średni wynik na poziomie 56%, a z języka angielskiego 66%. 

Taka sama liczba uczniów do egzaminacyjnych ław zasiadła w SP w Czułczycach. Z języka polskiego uczniowie z Czułczyc uzyskali średni wynik na poziomie 70%. Sprawdzian z matematyki przyniósł rozstrzygnięcie w postaci wyniku na poziomie 55%. Z języka angielskiego uczniowie uzyskali wysokie 78%. 

Znaczna, na tle całego powiatu chełmskiego, liczna uczniów – 25 – do egzaminów przystąpiła w SP w Siedliszczu. Tutaj z języka polskiego wypracowano wynik na poziomie 58%. Z matematyki uczniowie wypracowali 45%, a z języka angielskiego 57%. 

O jednego ucznia mniej liczyła grupa osób, które zdawały egzamin w SP w Wierzbicy. Z języka polskiego grupa ta wypracowała wynik na poziomie 60%. Prawie dwukrotnie mniej punktów procentowych uczniowie uzyskali z egzaminu z matematyki (32%). Do egzaminu z języka angielskiego przystąpiło w sumie 21 uczniów, którzy uzyskali średnią na poziomie 58%. 

Tylko pięć osób swój egzamin ósmoklasisty pisało w placówce w Święcicy. Z języka polskiego uczniowie uzyskali średnią, która wyniosła 54%, z matematyki 16%, a z języka angielskiego 35%. 

W SP w Wojsławicach-Kolonii do egzaminu przystąpiło 17 uczniów. Z języka polskiego uzyskali 59%, z matematyki 41%, a z języka angielskiego 53%.

Nieco ponad 10 osób (11) liczyła grupa uczniów, którzy do egzaminów przystąpili w SP w Żmudzi. Egzamin z języka polskiego przyniósł wynik na średnim poziomie 61%. Z matematyki średnia wyniosła 33%, a z języka angielskiego 67%. 

Najlepszy średni wynik ze wszystkich trzech przedmiotów uzyskali zatem uczniowie, którzy uczęszczali do placówki w SP w Żółtancach. Jaki jest przepis na sukces?

- Faktycznie, te wyniki mamy wysokie, bardzo zadowalające. Jest to zasługa i nauczycieli, którzy edukują młodzież z oddaniem i pasją, ale też oczywiście młodzieży, która chce się uczyć, widzi w tym sens. Część uczniów to oczywiście pasjonaci, którym nauka sprawia przyjemność. Część natomiast do całego procesu podchodzi w bardziej pragmatyczny sposób – chce zdać egzaminy na wysokim poziomie, aby dostać się do wymarzonej szkoły. W naszej szkole staramy się oferować uczniom więcej, niż mogliby otrzymać w normalnych warunkach. Uważam, że zajęcia dodatkowe, sprawdziany kontrolne pomagają w dobrym rozpoznaniu, nad czym musimy pracować – ocenia dyrektor Edyta Misiura.

Przypomnijmy, że w tym roku szkolnym wyniki na poziomie krajowym ukształtowały się w następujący sposób. Średnia z języka polskiego wyniosła – 61%, z matematyki 52, a języka angielskiego uczniowie wypracowali w całym kraju 66%. W województwie średnia z języka polskiego ukształtowała się na poziomie 63%, z matematyki końcowy wynik to 51%, a z języka angielskiego 64%. 

Warto również zaznaczyć, ze w ogólnym zestawieniu, zawierającym wyniki z poszczególnych szkół powiatu chełmskiego nie uwzględniono tych, które udało się osiągnąć uczniom placówek położonych w Stołpiu (egzamin zdawały tam dwie osoby), w Zawadówce (do egzaminu przystąpił tylko jeden ósmoklasista), Pawłowie (czterech uczniów) i Bukowie Wielkiej (jeden zdający). 

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama