Sebastian Bielecki zwrócił uwagę na wolne tempo prac. Radny chce też wiedzieć, czy miasto dysponuje wystarczającymi zasobami kadrowymi do sprawnego prowadzenia tak dużego projektu.
"Dlaczego remont ul. Zawadówki trwa 4 miesiące i dalej nie jest zakończona przebudowa 700 mb drogi? Masa została ułożona dopiero w ubiegły weekend na jednym pasie. Przez 3 miesiące praktycznie nic się nie działo. Jaki jest termin zakończenia przebudowy ul. Zawadówka Jaki jest harmonogram całości prac? Proszę o przesłanie kopii dokumentu/harmonogramu zatwierdzonego przez Miasto Chełm i Inspektorów" (pisownia oryg.) - docieka radny.
Wiceprezydent Radosław Wnuk przyznał, że wystąpiły pewne problemy formalne, które opóźniły prace. Jednak zgodnie z aktualnym harmonogramem, remont drogi wojewódzkiej nr 812, czyli ulic Zawadówka i Włodawska, gdzie obecnie trwają prace - ma się zakończyć do 28 listopada bieżącego roku.
Jak postępują prace na ul. Włodawskiej? Zobaczcie galerię zdjęć:
Kolejnym problemem, który zaniepokoił radnego Bieleckiego, jest planowane zamknięcie wiaduktu przy Alei Armii Krajowej.
"Jak Miasto Chełm planuje zorganizować objazdy? I czy zamknięcie wiaduktu nie sparaliżuje komunikacji w całym Chełmie?"- dopytywał dalej radny.
Wnuk przyznał, że zamknięcie wiaduktu przy al. Armii Krajowej spowoduje wiele utrudnień dla użytkowników ruchu drogowego. Właśnie dlatego urzędnicy są w trakcie rozmów z wykonawcą, dzięki którym ma zostać wypracowane najbardziej optymalne rozwiązanie tego problemu.
Bielecki docieka także, ile osób w urzędzie miasta zajmuje się bezpośrednio tą inwestycją. Radny chce wiedzieć, czy miasto dysponuje wystarczającymi zasobami kadrowymi do sprawnego prowadzenia tak dużego projektu oraz ile osób z uprawnieniami drogowymi pracuje w urzędzie miasta.
Wiceprezydent poinformował, że w związku z dużym zakresem inwestycji, miasto ma problemy ze znalezieniem odpowiednich pracowników. Urząd podejmuje działania, aby zwiększyć liczbę osób zajmujących się tą inwestycją.
"Systematycznie ogłaszane są nabory na wolne stanowiska pracy, niemniej jednak bardzo trudno jest znaleźć odpowiednich kandydatów, szczególnie posiadających specjalistyczne kwalifikacje zawodowe. Dodatkowo informuję, że Miasto zawarło umowę z ZDI Spółka z o.o. z siedzibą w Zamościu o świadczenie usługi inżyniera kontraktu dla przedmiotowej inwestycji" - dodał wiceprezydent.
Przypomnijmy, że umowa z firmą Sarinż została podpisana 1 grudnia minionego roku i jest jedną z największych (a co za tym idzie najdroższych) w historii miasta inwestycji drogowych. Ponieważ w Chełmie powstać ma terminal intermodalny, miasto zostało zobligowane do budowy i modernizacji infrastruktury drogowej.
Przebudowane zostanie prawie 11,5 km dróg w tym ponad 9 km dróg wojewódzkich oraz przeszło 2 km dróg powiatowych. Wśród ciągów komunikacyjnych, które przejdą gruntowny remont znajdą się: al. Armii Krajowej wraz z wiaduktem, al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego, ul. Hrubieszowska, ul. Włodawska, ul. Szpitalna, ul. Lubelska, ul. Zawadówka oraz ul. Ceramiczna.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze