Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad Oddział Lublin, do przetargu wpłynęło 11 ofert. W maju wybrano najkorzystniejszą ofertę złożoną przez firmę Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. Od tej decyzji odwołali się inni uczestnicy postępowania. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania i zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny i badania ofert. W efekcie jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones o wartości 810 mln zł.
Co obejmuje inwestycja? Powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 16,6 km, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, w tym rozbudowany zostanie istniejący węzeł Piaski Wschód, gdzie łączą się S12 i S17, oraz dwie estakady nad rzekami Giełczewka oraz Marianka. Ponadto wykonawca wybuduje odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem.
- Odcinek Piaski – Łopiennik przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, a zakończy w okolicach Łopiennika Nadrzecznego. Poza przebudową węzła Piaski Wschód, inwestycja obejmuje także m.in. budowę trzech węzłów: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik – czytamy na stronie GDDIA.
Czytaj też:
Napisz komentarz
Komentarze