W środę (5 lutego) do dyżurnego komendy zgłosił się 47-letni mieszkaniec powiatu chełmskiego, który poinformował o oszustwie internetowym.
- Z jego relacji wynikało, że na komunikatorze internetowym otrzymał od znajomej wiadomość z prośbą o przekazanie kodu Blik na opłacenie przesyłki. Początkowo próbował z tą osobą nawiązać kontakt. Pomimo, że nie odbierała telefonu i nie odpisała na wiadomość, postanowił zrealizować płatność na kwotę ponad 2 tysiące złotych. Był przekonany, że jej pomaga -mówi nadkomisarz Ewa Czyż, rzeczniczka prasowa Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.
Dopiero, gdy znajoma oddzwoniła do niego, dowiedział się, że jej konto społecznościowe zostało przejęte przez nieznaną osobę, która rozsyłała fałszywe wiadomości.
- Apelujemy o zachowanie czujności i skuteczną weryfikację pochodzenia otrzymanych wiadomości tekstowych. Zanim przekażemy komukolwiek kod Blik, upewnijmy się, czy za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiście ze znajomym i sprawdźmy, czy to naprawdę on potrzebuje naszej pomocy – ostrzega rzeczniczka.
Czytaj też:
Napisz komentarz
Komentarze