Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej. Tym razem zorganizowano konkurs pn. "Zrównoważona mobilność miejska". W ramach tego programu miasta z Polski Wschodniej, które zamieszkuje od 50 tys. do 100 tys. osób, mogą ubiegać się o środki na transformację transportu miejskiego w kierunku zeroemisyjnym.
– W ramach konkursu „Zrównoważona mobilność miejska – nabór konkurencyjny” wsparciem będą objęte projekty z zakresu ekologicznych, zintegrowanych systemów mobilności miejskiej (obejmujących transport miejski i aktywne formy mobilności). Przyczynią się one do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń i hałasu, a także zwiększą efektywność przemieszczania się w miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Wsparcie wyniesie do 85 proc. wydatków kwalifikowanych projektu, a środki przeznaczone na dofinansowanie projektów w naborze to 440 mln zł – podkreśla Maciej Berliński, dyrektor Departamentu Projektów Infrastrukturalnych w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
Dofinansowanie może dotyczyć zarówno zakupu taboru, jak i budowy wiaty rowerowej czy dygitalizacji sytemu mobilności. Wsparte zostaną kompleksowe i zintegrowane projekty, realizowane w miastach i ich obszarach funkcjonalnych.
Również Miasto Chełm szykuje się do "zgarnięcia" części puli dofinansowania.
- Urząd miasta przygotowuje się do złożenia wniosku w tym programie. Czas na jego złożenie jest do grudnia. Szczegóły opublikujemy w momencie, gdy wniosek zostanie finalnie opracowany. Planowane jest jednak pozyskanie środków na m.in. budowę pętli autobusowych czy nowych ścieżek rowerowych - mówi Damian Zieliński z chełmskiego magistratu.
Nabór wniosków rozpoczął się 12 września i potrwa do 12 grudnia br.
Tymczasem Urząd Miasta Chełm ogłosił przetarg na zakup 26 nowych autobusów wodorowych. Zadanie jest realizowane w ramach projektu „Zielony Transport miejski w Chełmie”. Na ten cel jest ponad 100 milionów złotych z zewnętrznego dofinansowania.
Zadanie obejmuje zakup i dostawę 26 sztuk fabrycznie nowych, nieeksploatowanych, całkowicie niskopodłogowych jednoczłonowych autobusów.
Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, musi spełniać pewne kryteria: cena (60%), ocena rozwiązań technicznych (20%) oraz ocena warunków gwarancji (20%). Zamawiający żąda też raportu z badań potwierdzających ilość zużycia paliwa dla oferowanego typu autobusu. Ma być on wykonany przez niezależną jednostkę badawczą lub naukową.
Czytaj także:
- Szkolny Budżet Partycypacyjny - co to takiego i czy powstanie w chełmskich szkołach?
- Chełm. 30. Akcja Sprzątanie Świata! Ty też możesz się jeszcze zgłosić!
- Chełm. W nocy płonęły opony i odpady. Ogień zniszczył elewację budynku
- Chełm. Miasto zbiera opinie mieszkańców w sprawie zmiany granic
- Chełm. Coraz więcej nowych ulic na osiedlu Zachód
Napisz komentarz
Komentarze