Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Mieszkania, apartamenty, kawalerki do wynajęcia
Reklama

Krasnystaw. W nagrodę polecą do Włoch

Uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Jagiełły w Krasnymstawie są wyjątkowo uzdolnieni i pracowici. Przedsiębiorczy zespół z „Jagiełły” za zajęcie podium w przedsiębiorczym konkursie poleci do Włoch!
Krasnystaw. W nagrodę polecą do Włoch

Źródło: I LO w Krasnymstawie

Młode biznesmenki z I LO: Iga Kulawiak, Julia Lewczuk, Kinga Miszczak i Milena Szewczak pod merytoryczną opieką nauczycielki podstaw przedsiębiorczości Sylwii Wójcik-Wilkołazkiej zostały 5 czerwca laureatkami II miejsca Global Social Innovation Relay Final edycja 2024.

- Uczniowie I LO w Krasnymstawie od kilku lat uczestniczą w różnego rodzaju projektach edukacyjnych związanych z ekonomią i przedsiębiorczością. Jednym z nich jest Social Innovation Relay. Wieloetapowy międzynarodowy konkurs na najlepszy innowacyjny pomysł biznesowy odpowiadający na potrzebę społeczną w zakresie: edukacji, zdrowia, włączenia społecznego, poprawy jakości życia i zrównoważonego rozwoju. Poprzez udział w projekcie uczniowie zyskują doświadczenie i praktyczne umiejętności rozwijają kompetencje miękkie, swoje talenty, dzielą się pomysłami i rozwiązaniami ze swoimi rówieśnikami z Polski, jak i Europy - powiedziała nam nauczycielka Sylwia Wójcik-Wilkołazka.

Licealistki przygotowały projekt innowacyjnego przedsiębiorstwa społecznego The Patterns Of Aid, które zajmuje się szyciem kołder i poduszek z niepotrzebnych ubrań i tkanin zarówno dla osób bezdomnych, uchodźców, jak też na cele komercyjne.

- Udział w projektach z zakresu przedsiębiorczości nauczyło nas wielu rzeczy. Głównie pracy w zespole, ale także dostrzegania problemów społecznych oraz ekologicznych. Dowiedziałyśmy się również, jak założyć firmę i prowadzić swój własny biznes, a dzięki temu, że niektóre programy były międzynarodowe, mogłyśmy rozwijać umiejętność porozumiewania się w języku angielskim. Uważam, że zdecydowanie warto brać udział w tego typu projektach, a ciężka praca daje swoje efekty - dodała uczennica Kinga Miszczak.

Social Innovation Relay to prestiżowy konkurs skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych na najlepszy innowacyjny pomysł biznesowy, odpowiadający na wybraną potrzebę społeczną. Organizowany jest przez Junior Achievement Worldwide we współpracy z Nationale-Nederlanden.

- Naszym pomysłem była produkcja kołder oraz poduszek z używanych i niepotrzebnych już materiałów, a następnie przekazywanie ich instytucjom pomagającym osobom bezdomnych oraz uchodźcom. Poprzez nasz pomysł chcemy poruszyć trzy ważne tematy: problem bezdomności, uchodźstwa oraz problem zwiększającej się produkcji tekstyliów i zaleganie na śmietniskach ton zużytych ubrań - wyjasniła nam uczennica Milena Szewczak.

Szczególnie teraz uczniom znany jest problem uchodźstwa. Udział w konkursach o takiej tematyce nie tylko pozwala na rozwój wszelkich społecznych umiejętności, ale także rozwija empatię i współczucie.

- Pomysł na nasze przedsiębiorstwo the patterns of aid pojawił się po analizie danych statystycznych dotyczących problemu bezdomności i uchodźców. Na świecie mamy aż 150 mln osób pozbawionych domów, natomiast ta liczba w Polsce wynosi 30 tys. Dodatkowo zainteresowałyśmy się ogromną ilością ubrań, które trafiają na wysypiska. Obecnie w naszym środowisku zalega ponad 120 mln ton tekstyliów. Te dane są dla nas zatrważające - dodała nam uczennica Iga Kulawiak. 

W nagrodę w lipcu uczennice wraz z opiekunką polecą na Gen_E 2024 do Katanii we Włoszech na największy w Europie festiwal przedsiębiorczości.

- Podczas globalnego finału musiałyśmy zaprezentować nasz model biznesowy przed międzynarodowym jury, a następnie odpowiadałyśmy na zadawane nam pytania. Dodatkowym elementem było nagranie filmu promującego nasz innowacyjny pomysł. Oczywiście cały finał przeprowadzony był w języku angielskim - podsumowała uczennica Julia Lewczuk. 

Czytaj także: 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama