Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Stachniuk Optyk
Reklama

Włodawa. Uczniowie skorzystali z unijnego wsparcia

W Szkole Podstawowej nr 2 i Szkole Podstawowej nr 3 we Włodawie podsumowano projekt „Gmina Włodawa stawia na kompetencje uczniów”. Miał na celu rozwijanie nowych umiejętności, uzdolnień oraz zainteresowań młodych ludzi. Dzięki unijnym środkom zorganizowano dodatkowe ciekawe zajęcia. A słabsi uczniowie nadrobili zaległości.
Włodawa. Uczniowie skorzystali z unijnego wsparcia

Autor: Alexas_Fotos

Źródło: Pixabay

Realizowano go od 1 grudnia ub. r. roku do 30 czerwca. Uczestniczyło w nim 124 uczniów z obu szkół.

Jak zauważa Edyta Frańczak, wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 3, wszelkie inicjatywy edukacyjne cieszą się dużym zainteresowaniem zarówno rodziców, jak i samych uczniów. 

- Mają możliwość rozwijania swoich umiejętności, zdobywania wiedzy, rozwijania uzdolnień i zainteresowań – mówi wicedyrektor.

Wśród oferowanych zajęć znalazły się między innymi takie jak: programowanie, dodatkowa matematyka, śpiew, plastyka oraz piłka nożna.

- Szczególną uwagę zwrócono na rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia pod kierunkiem doświadczonej nauczycielki, pani Małgorzaty, która stosuje wiele interesujących metod i form ćwiczeń, wspierających rozwiązywanie problemów – podkreśla Frańczak.

Co ważne, projekt, którego całkowita wartość wyniosła 328 627,75 zł, z czego 279 333,59 zł pochodziło z dofinansowania unijnego, miał również na celu wyrównanie szans edukacyjnych uczniów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej. Miały okazję uczestniczyć w zajęciach dodatkowych, które pozwoliły im nadrobić zaległości edukacyjne spowodowane różnymi czynnikami, w tym pandemią COVID-19.

- Był to bardzo dobry program ze środków unijnych, które uzyskaliśmy jako miasto Włodawa. Uczniowie naszych szkół podstawowych w ramach dodatkowych zajęć mogli powiększyć swoją wiedzę z wielu dziedzin. Odbywały się nie tylko dodatkowe zajęcia m.in. z matematyki, informatyki, języków obcych, ale także wzmacniające kompetencje emocjonalne z psychologiem, socjoterapeutą i pedagogami specjalnymi – podkreśla burmistrz Włodawy Wiesław Muszyński.

Projekt cieszył się dużym zaangażowaniem. Co ważne, na początku i na końcu projektu przeprowadzane były testy, które pozwalały na weryfikację postępów uczniów, potwierdzając skuteczność przeprowadzonych zajęć.

- Założeniem projektu było, aby każdy zapisany uczeń go ukończył. Niestety, zdarzały się choroby, wyjazdy czy inne wypadki losowe, które uniemożliwiały pełne uczestnictwo we wszystkich zajęciach. Dlatego też wyniki nie zawsze były takie, jak byśmy chcieli – dodaje Frańczak.

Ffinansowany był w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego na lata 2021-2027, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).

Czytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama