Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Mieszkania, apartamenty, kawalerki do wynajęcia
Reklama

Gm. Sawin. Nie tylko dama, ale też żółw. Co symbolizuje gminę?

Mieszkańcy gminy zauważyli, że od pewnego czasu na oficjalnych, urzędowych dokumentach coraz częściej, zamiast słynnej „damy na niedźwiedziu”, zaczął się pojawiać kolorowy żółw. Zdaniem niektórych gad znacznie ożywił nawet tak przyziemną przestrzeń, jak urzędowe pisma, ale logo nie jest nowe. Jest zgodne z wprowadzoną zarządzeniem wójta gminy Sawin, 29 sierpnia 2014 roku, „Księgą Znaku i Systemu Identyfikacji Wizualnej Gminy Sawin” - wyjaśnia wójt Agnieszka Dąbrowska. Tak czy inaczej - jest przyjemniej.
Gm. Sawin. Nie tylko dama, ale też żółw. Co symbolizuje gminę?

Źródło: RTGS / Gmina Sawin

Księga, o której wspomniała w rozmowie z nami włodarz gminy, określa „standardy sporządzania i użytkowania elementów związanych z wizerunkiem gminy Sawin”. 

- Logo nawiązuje do żółwia błotnego, gada, który jest rzadki, a jednocześnie występuje na terenie naszej gminy. Żółw symbolizuje trwałość, wytrzymałość i długowieczność, przez co nawiązuje do długiej historii gminy. Kształt skorupy żółwia opiera się na widoku centrum naszego terenu z lotu ptaka. Skorupa ukazana została zgodnie z założeniem architektonicznym Sawina - rynkiem i promieniście rozchodzącymi się od rynku ulicami – mówi o znaczeniu poszczególnych jego elementów wójt Dąbrowska. 

Przypomina też, że jeszcze w XIX wieku Sawin był miasteczkiem. 

- Warto, jak sądzę, wspomnieć też o innym aspekcie, innym znaczeniu, jakie niesie ze sobą skorupa żółwia. Wygląda jak głaz - silny i stabilny mur, co również nawiązuje do bogatej historii i tradycji naszej gminy. Ciekawa jest też kolorystyka logo: kolor zielony to kolor życia, ziemi, natury, nadziei, harmonii i wolności; niebieski to otwarta przestrzeń, świeżość, energia, dynamizm i woda, czerwony przyciąga uwagę, a jednocześnie nawiązuje do ciepła, siły, odwagi i miłości. Żółty to z kolei słońce, radość, ciepło, optymizm i radość życia. I wreszcie pomarańczowy - motywacja do działania, optymizm i spontaniczność – wyjaśnia włodarz gminy.

I dodaje, że urząd stara się promować logo wszędzie, gdzie to tylko możliwe. W taki sposób, aby kolorowy żółw w naturalny sposób kojarzył się właśnie z Sawinem. 

- Nie chciałabym na razie mówić o szczegółach, ale mamy też kilka pomysłów na wykorzystanie logo jako marki turystycznej regionu - mówi o przyjaznym żółwiu Dąbrowska. 

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ariel 30.09.2024 05:23
A ile projekt tego żółwia kosztował ? Ten żółw za mało inkluzywny ! NIE MA TĘCZY ! Trzeba wydać kolejne 20 000 zł na unowocześnienie żółwia do nowoczesnych standardów. .

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama