Radni pochylili się między innymi nad zagadnieniem zakupu nowego autobusu, przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych. Pojazdem będzie mogło podróżować jednocześnie 20 osób. Była to jedna z najważniejszych, ale nie jedyna zmiana, jaką omówiła, uzasadniając uchwałę, skarbnik gminy Stanisława Pogorzelec.
- W uchwale zaproponowaliśmy między innymi zwiększenie naszych dochodów o kwotę ok. 340 tys. zł. W dziale „transport i łączność” zwiększamy dochody o blisko 60 tys. zł. Jest to dofinansowanie z Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego na organizację naszej sieci transportu zbiorowego. Z kolei 278 tys. przeznaczamy na działania związane z pomocą społeczną. Ok. 276 tys. planujemy przeznaczyć na zakup potrzebnego autobusu i jest to dotacja, jaką otrzymaliśmy z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Pozostałe środki, blisko 2000 zł, to kwota, jaką otrzymaliśmy na realizację zadań zleconych przez wojewodę lubelskiego – mówiła o najważniejszych zmianach, po stronie dochodów budżetowych, skarbnik Pogorzelec.
Zmianie uległy również wydatki gminy – o 838 tys. zł.
- Ponad 220 tys. przeznaczamy po stronie wydatków na „transport i łączność”. Jest to kwota związana z organizacją transportu na terenie naszej gminie. W tym roku wydajemy na ten cel blisko 80 tys. zł. Pewną kwotę, 100 tys. zł, przeznaczamy również na opracowanie dokumentacji technicznej gminnych dróg. O kwotę 100 tys. zł zmniejszamy też wydatki związane z zagospodarowaniem obiektu szkoły w Wólce Tarnowskiej. O kwotę 180 tys. zł zwiększają się też wydatki związane z opracowaniem dokumentacji projektowej dotyczącej między innymi miejscowej biblioteki. O 145 tys. zł zwiększają się też wydatki związane z działaniami planistycznymi. Kwotę 30 tys. zł otrzyma też OSP Wierzbica na zakup samochodu. Szacujemy, że na zakup samochodu do przewozu osób będziemy musieli przeznaczyć w sumie 480 tys., więc zabezpieczamy tę kwotę po stronie wydatków – mówiła o najważniejszych zmianach w tym z kolei obszarze budżetu skarbnik gminy.
Radny Wiktor Deniszczuk zadał pytanie o czas, jaki potrzebny jest do zamortyzowania kosztów zakupu nowego autobusu dla niepełnosprawnych.
- Ile wydajemy w sumie na przewozy osób niepełnosprawnych i jak koszty te odnoszą się do kosztów związanych z zakupem pojazdu – dociekał radny.
Wyjaśniono mu, że w tej chwili gmina przewozi w sumie 28 osób niepełnosprawnych. W tym 15 dzieci, które dojeżdżają do Chełma i Sawina. Dowóz dzieci do chełmskich placówek kosztuje, w skali roku szkolnego, niespełna 170 tys. zł. W ubiegłym roku na ten sam zakres zadań gmina wydała ponad 120 tys. zł. Poza tym gmina ponosi znaczne koszty związane z dowozem dzieci do Sawina. Urzędnicy wyliczyli, że koszt zakupu samochodu zwróciłby się w przeciągu trzech, czterech lat.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze