Tuż przed obchodzonym 14 lutego świętem zakochanych, na odnowionym niedawno włodawskim rynku pojawiła się nowa atrakcja turystyczna. Tzw. selfie place stanęło tuż przy zabytkowym Czworoboku, od strony al. Piłsudskiego. To duża iluminacja świetlna, przy której można sobie zrobić zdjęcie.
– Wielu mieszkańców zgłaszało nam, że na zrewitalizowanym rynku tego typu instalacja byłaby dodatkową atrakcją. Tak też się stało. Już kilka godzin po zakończeniu montażu sercoramki w mediach społecznościowych pojawiły się wykonane przy niej zdjęcia – mówi burmistrz Włodawy Wiesław Muszyński.
Nowa atrakcja faktycznie cieszy się zainteresowaniem. – Podobne podświetlane konstrukcje stoją w wielu miastach w Polsce i za granicą. To super, że takie małe miasteczko jak Włodawa też o tym pomyślało. Idziemy z duchem czasu – uważa pani Anna, włodawianka. – To fajny pomysł, Włodawa się zmienia, ładnieje. Powstaje coraz więcej miejsc i zakątków, które przykuwają uwagę. Promocyjnie to na pewno dobre posunięcie – dodaje pan Tomasz, który odwiedza Włodawę regularnie, bo mieszkają tu jego teściowie.
Sercoramka to aluminiowa konstrukcja o wymiarach 290 centymetrów wysokości i szerokości 490 centymetrów. Całość jest podświetlona, dzięki czemu pamiątkowe zdjęcia można robić również po zmroku.
Burmistrz zapewnia, że iluminacja zostanie we Włodawie na stałe. – Być może czasem będziemy zmieniać jej lokalizację – mówi Wiesław Muszyński.
Koszt montażu sercoramki wyniósł 14 tys. złotych.
Moda na "I love miasto" przyszła z zagranicyNajpopularniejszy napis, który stał się wielką atrakcją turystyczną, stoi przy Rijksmuseum, holenderskim muzeum narodowym w Amsterdamie. To napis "I amsterdam". Tylko na Instagramie można znaleźć kilkaset tysięcy zdjęć turystów oznaczających to miejsce hashtagiem #iamsterdam. W Polsce duże podświetlane napisy "I love...) mają m.in. Warszawa, Wrocław, Gdynia czy stolica naszego województwa – Lublin. Włodawska konstrukcja jest nieco inna, ale wpisuje się w tę konwencję. |
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze