Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Internetowi sprzedawcy biletów nie mówią prawdy klientom? Tak uważa UOKiK

Spółka eBilet z zarzutem. UOKiK podejrzewa, że wprowadza ona w błąd swoich klientów w kwestii rzeczywistej ceny sprzedawanych biletów. Komunikat „od 100 zł” może oznaczać dużo, dużo więcej.
Internetowi sprzedawcy biletów nie mówią prawdy klientom? Tak uważa UOKiK

Autor: Pixabay

UOKiK wziął pod lupę serwisy internetowe sprzedające bilety na wydarzenia sportowe, kulturalne i rozrywkowe. Powód? Wątpliwości, jakie budzi prezentowanie cen, które nie uwzględniają obowiązkowych opłat. Tymczasem...

– …konsument na każdym etapie zapoznawania się z ofertą musi mieć prawdziwą informację o cenie. Nie może ona wprowadzać w błąd. Musi być podana jako brutto i zawierać wszystkie obowiązkowe opłaty – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Gdzieś się zapodziały obowiązkowe opłaty

Do UOKiK dotarły informacje dotyczące możliwych nieprawidłowości przy prezentowaniu cen biletów na wydarzenia kulturalno-rozrywkowe w serwisie ebilet.pl. Na początkowych etapach wyszukiwania biletów i zapoznawania się z ofertą konsument otrzymuje informację o cenach minimalnych, np. „od 100 zł”, „od 275 zł”. Ceny zależą od miejsca na widowni.

Po wejściu na stronę wydarzenia nadal podawana jest cena minimalna, ale w rozwinięciu pojawia się informacja, że mogą zostać doliczone opłaty dodatkowe. Wysokość obowiązkowej opłaty serwisowej pojawia się po raz pierwszy dopiero po wyborze kategorii i rodzaju biletu oraz miejsca na planie sali.

UOKiK przeanalizował ponad 300 ofert dostępnych w portalu ebilet.pl – za każdym razem na końcowym etapie do ceny była doliczana opłata serwisowa.

– Z naszych ustaleń wynika, że konsument nie ma szansy kupić biletu po cenie określanej jako minimalna. W takiej sytuacji przekaz marketingowy przedsiębiorcy może wprowadzać w błąd – podkreśla szef UOKiK-u.

Ponieważ spółka eBilet nie zmieniła swoich praktyk po tzw. wystąpieniu miękkim, dlatego szef UOKiK-u przedstawił jej zarzut naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Jeśli się potwierdzi, przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.

Urząd domaga się wyjaśnień

Podobne problemy UOKiK zauważył w 2 innych dużych serwisach z biletami na wydarzenia kulturalno-rozrywkowe: eventim.pl i tickmaster.pl. Jak ustalił urząd, w obu serwisach internetowych ich klienci nie mają możliwości kupienia biletu za cenę minimalną.

Wątpliwości budzą także rozbieżności w terminologii rodzajów opłat dodatkowych w portalu ticketmaster.pl. W efekcie konsument nie ma jasności, ile i za jakie usługi musi jeszcze zapłacić. O ostatecznej cenie dowiaduje się dopiero na końcowych etapach transakcji.

Do spółek Eventim i Ticketmaster Poland trafiły pisma, w których UOKiK domaga się wyjaśnień i zmiany tych praktyk.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklamaogłoszenie przetarg
Reklamabaner reklamowy
Reklama
Reklamareklama FFCL dodatek
KOMENTARZE
Autor komentarza: NicoTreść komentarza: Ja głęboka może być tak rzeka?Data dodania komentarza: 23.01.2025, 22:53Źródło komentarza: Gm. Krasnystaw. Auto stoczyło się do rzeki i zatonęło! Akcja ratunkowa trwała kilka godzinAutor komentarza: rzetelnieTreść komentarza: francuski tygodnik „Le Point” Skandal w Brukseli. Komisja Europejska finansowała organizacje pozarządowe zajmujące się ochroną środowiska, aby lobbować wśród posłów do Parlamentu Europejskiego i państw członkowskich na rzecz Zielonego Ładu, będącego obsesją byłego holenderskiego komisarza Fransa TimmermansaData dodania komentarza: 23.01.2025, 22:33Źródło komentarza: Trzeba zwrócić dotację z odsetkami. Kontrola Czystego PowietrzaAutor komentarza: DarekTreść komentarza: Że co?Data dodania komentarza: 23.01.2025, 21:48Źródło komentarza: Chełm. Gorąca debata na komisji. Zmiany w oświacie pod lupą radnychAutor komentarza: KaśkaTreść komentarza: Przecież to jest bardzo dobre rozwiązanie. Zabezpieczenie przed likwidacją za rok, dwa lata placówki. Racjonalna decyzja. Tu po prostu chodzi o utratę stołka dyrektora. Z 18 na 6. Faktycznie 12 mniej dyrektorów. I wielka de facto obrona ich posad. Nic więcej się nie zmieni. Cała platforma jak zwykle.Data dodania komentarza: 23.01.2025, 16:19Źródło komentarza: Chełm. Gorąca debata na komisji. Zmiany w oświacie pod lupą radnychAutor komentarza: Sylwester BTreść komentarza: Bicie piany nakręcane przez stołki dyrektorskie które ulegną mniejszej ilości. Mam nadzieję że platformowe wrzaski o nic, nic nie dadzą i miasto wdroży ekonomiczne rozwiązanie, łącząc w znakomity pomysł połączenia w zespoły.Data dodania komentarza: 23.01.2025, 14:16Źródło komentarza: Chełm. Gorąca debata na komisji. Zmiany w oświacie pod lupą radnych
Reklama
Reklama
Reklama