Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Stachniuk Optyk
Reklama

Gm. Białopole. Drogowe plany kontra rzeczywistość

Każdy włodarz samorządu wie, że wynik rozgrywki – takiej, w której mierzą się ze sobą samorządowi planiści z wymagającymi warunkami dzisiejszego, bardzo niestabilnego rynku, bywa nieoczywisty. Tym razem jednak udało się. Kolejne drogowe inwestycje w gminie zostaną wkrótce zrealizowane.
Gm. Białopole. Drogowe plany kontra rzeczywistość
zdjęcie ilustracyjne

Źródło: Pixabay

O jakich drogach mowa? Postępowania przetargowe, które toczyły się na przełomie września i października, obejmowały dwa obszary – miejscowość Teresin oraz Białopole. Zadanie drogowe, jakie zaplanowano w Teresinie, podzielono na dwie części, bowiem plany samorządu zakładały remont dwóch odcinków drogi, które prowadzą do miejscowości z dwóch przeciwległych kierunków. 

Pierwsza część zadania obejmowała remont nawierzchni na odcinku niespełna 640 m, natomiast druga zakładała, że zostanie wyremontowany odcinek liczący niespełna 1 km. Po otwarciu ofert okazało się, że swoją chęć wykonania pierwszej części zadania zgłosiło dwóch przedsiębiorców, ale ich oferty znacznie przekraczały zakładany przez gminę budżet. Pierwszą wycenę przedstawiło Przedsiębiorstwo Transportowo Handlowo Usługowe z Lublina i zaproponowało kwotę niespełna 630 tys. zł. Drugie przedsiębiorstwo wyceniło swoją pracę na niespełna 515 tys. zł. Żadna z ofert nie licowała jednak z szacowaną wartością zadania, która przez władze gminy została wyceniona na poziomie niespełna 418 tys. zł. 

Kosztorysy dotyczące części drugiej zadania związanego z Teresinem przedstawiły także dwa przedsiębiorstwa. Podobnie, jak w przypadku części pierwszej, swoją wycenę przedstawiło Przedsiębiorstwo Transportowo Handlowo Usługowe z Lublina, które oceniło, że wykonanie drogi powinno kosztować w sumie niecałe 729 tys. zł. Realizację części drugiej zaproponował Pref-Bet z Pawłowa, która to firma była gotowa wykonać remont kilometrowego odcinka za kwotę ok. 830 tys. zł. I w tym przypadku zaproponowane ceny przekraczały wyobrażenia samorządowców, ponieważ na drugą część zadania gotowi byli wyasygnować kwotę niecałych 674 tys. zł. 

Cenowe perturbacje nie ominęły również planów dotyczących Białopola. 400-metrowy odcinek gotowe były wyremontować dwie firmy - U.R.B.BRUK BUD Jarosław Jagiełło z Kraśniczyna, który zaproponował kwotę ponad 241 tys, zł. oraz PREF-BET z Pawłowa, które to przedsiębiorstwo gotowe było wykonać prace w zamian za wynagrodzenie wynoszące niespełna 241 tys. zł. Kwota, jaką zamawiający był gotów przeznaczyć na realizację zadania, opiewała na niecałe 158 tys. zł. Ostatecznie zdecydowano, aby wykonanie drogi w Białopolu powierzyć przedsiębiorstwu PREF-BET.

W przypadku Teresina zdecydowano, aby całe postępowanie powtórzyć, i, jak stwierdził podczas ostatniej sesji rady gminy wójt Henryk Maruszewski, była to dobra decyzja. 

- Warto było poczekać i ogłosić postępowanie raz jeszcze. Dlaczego? Najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych w Hrubieszowie. Zaproponowano kwotę niecałych 984 tys. zł. W związku z tym zdecydowaliśmy się, aby podpisać umowę na wykonanie prac. Firma deklaruje wykonanie inwestycji w możliwie szybkim terminie. Należy również zauważyć, że uzyskana w przetargu kwota jest niższa o 100 tys. zł od środków zaplanowanych na tę inwestycję. W pierwszym unieważnionym przetargu najkorzystniejsze oferty były wyższe od naszych założeń o ponad 300 tys. zł – wyjaśniał radnym wójt Maruszewski. 

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama