Umowa na jedną z największych (a co za tym idzie najdroższych) w historii miasta inwestycji drogowych została podpisana w piątek (1 grudnia) w Urzędzie Miasta Chełm. Ponieważ w Chełmie powstać ma terminal intermodalny, miasto było zobligowane do budowy i modernizacji infrastruktury drogowej. Przebudowane zostanie prawie 11,5 km dróg w tym ponad 9 km dróg wojewódzkich oraz przeszło 2 km dróg powiatowych. Wśród ciągów komunikacyjnych, które przejdą gruntowny remont znajdą się: al. Armii Krajowej wraz z wiaduktem, al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego, ul. Hrubieszowska, ul. Włodawska, ul. Szpitalna, ul. Lubelska, ul. Zawadówka oraz ul. Ceramiczna.
- Bardzo cieszymy się z tego dzisiejszego spotkania i tego wyjątkowego dla całej społeczności naszego miasta momentu. A to dlatego, że nigdy tak dużego projektu w naszym mieście jeszcze nie było, pod względem wartości łącznej inwestycji, ale także i zakresu planowanych robót. Mówimy o kompleksowej przebudowie nie tylko kilku najważniejszych miejskich ulic, ale przede wszystkim całkowicie nowej budowy miejskiego wiaduktu, który, jak wiemy, pełni główną rolę komunikacyjną w naszym mieście. Projekt jest skomplikowany, ale jego główne założenia mają umożliwić w przyszłości realizację tzw. terminala intermodalnego w naszym mieście. Czyli mówiąc prosto, otworzyć miasto Chełm jeszcze bardziej logistycznie, gospodarczo i wykorzystać potencjał naszych terenów - mówił podczas spotkania Jakub Banaszek.
Włodarz miasta dodał, że projekt jest duży i skomplikowany, ponieważ przebudowywane będą główne ulice w mieście, nie da się uniknąć korków.
- Będziemy przebudowywali bardzo dużą część miasta - 9 km dróg wojewódzkich i 2 km dróg powiatowych. Wybudujemy również nową drogę gminną. Stworzy to możliwość dojazdu pojazdom gabarytowym do międzynarodowego terminala intermodalnego. Na pewno wpłynie to również finalnie na poprawę infrastruktury i bezpieczeństwa miasta, bo wybudujemy nie tylko drogi. Będziemy budowali infrastrukturę towarzyszącą, taką jak: ścieżki, chodniki, poprawimy bezpieczeństwo na skrzyżowaniach, będziemy budowali też dodatkowe pasy drogowe, które umożliwią bezpieczny zjazd ze skrzyżowań - mówił Piotr Szydłowski z firmy Sarinż.
Projekt opiewa na 250 milionów złotych. Przetarg był ogłaszany w trybie zaprojektuj i buduj, co oznacza, że wykonawca będzie musiał najpierw opracować dokumentacje techniczne na realizację wymienionych przedsięwzięć (z wyłączeniem ulic. Włodawska i Zawadówka, na które miasto posiada już dokumentację), a następnie będzie mógł rozpocząć prace budowlane.
Prezydent, korzystając z okazji, podziękował także urzędnikom, którzy koordynują cały projekt.
- Chciałem też z tego miejsca podziękować urzędnikom miasta Chełm odpowiedzialnym za ten projekt. Pan Radosław Popławski i pani Joanna Barańska, która koordynuje cały projekt. Chciałem podziękować, bo nie jest to łatwy projekt, a wręcz przeciwnie, bardzo skomplikowany, nad którym długo pracowaliśmy i gdyby nie ich praca jak i całego departamentu i całego urzędu nie mogłaby się udać. Stąd wielkie słowa uznania i podziękowania - zakończył prezydent.
Realizacja projektu ma potrwać 2 lata.
Poniżej galeria zdjęć
Czytaj także:
- Szczerba: To skok na kasę! Banaszek: Nie jestem złodziejem!
- Hartman: Chełm nie jest w stanie społecznie unieść brzemienia pamięci. Banaszek: Hartman obraził wszystkich mieszkańców miasta
- Chełm. W mieście pojawiły się nowe progi zwalniające. Zobaczcie gdzie
- Chełm. Czy w mieście panuje nieznana groźna choroba? Uważajcie na swoich pupili!
- Chełm. Lokalni Są Fajni! Zrób zakupy świąteczne w lokalnej firmie
Napisz komentarz
Komentarze