Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Stachniuk Optyk
Reklama

Ile za czekoladowego mikołaja? Najmniej za zakupy zapłacimy... To nie Lidl i nie Biedronka

Najtańszymi sklepami nie są wcale dyskonty – wynika z najnowszego badania koszyka zakupowego. Podium straciła Biedronka.
Ile za czekoladowego mikołaja? Najmniej za zakupy zapłacimy... To nie Lidl i nie Biedronka

Autor: iStock / grafika: ASM Sales Force Agency

Przedświąteczne wydatki będą sporym wyzwaniem dla wielu gospodarstw domowych. Choć inflacja w Polsce spada od kilku miesięcy, to przygotowanie świątecznego stołu będzie droższe niż przed rokiem – tak wynika z analizy ASM Sales Force Agency. Wskazuje ona, że średnia cena koszyka świątecznego wzrosła w ujęciu rocznym aż o 13 procent.

Mikołaj i kukurydza

Najbardziej poszły w górę ceny groszku i kukurydzy w puszce, cynamonu, goździków czy masy makowej z bakaliami. Choć do takiego koszyka trafiło znacznie więcej produktów. Na liście są jeszcze pierogi z kapustą i grzybami, barszcz czerwony, czekoladowy mikołaj albo Coca-cola.

„Najtaniej zestaw świątecznych produktów można kupić w sieci Aldi – 79,21 zł, natomiast najwyższą wartość koszyka świątecznego odnotowano w sklepach Intermarché – 92,63 zł.  Największy wzrost cen koszyka świątecznego wobec 2022 r. odnotowano w sieci Intermarché, w której średnia cena koszyka świątecznego była wyższa o blisko 24 proc. niż przed rokiem” – czytamy.

Tani sklep

Wiadomo jednak, że robiąc zakupy na święta Polacy kupują nie tylko czekoladowe mikołaje. W koszyku lądują także inne produkty codziennego użytku. I tym także przyglądano się w badaniu. Sprawdzono ceny – dwa razy – w listopadzie.

Okazało się, że najtańszymi sklepami nie były Lidle czy Biedronki, a to największe sieci w Polsce. Tego rodzaju zakupy najkorzystniej jest robić w Auchan. Tam średni koszt koszyka zakupowego wyniósł 203,70 zł. 

„To wzrost o 0,75 zł, czyli o 0,36 proc. więcej niż najtańszy koszyk w październiku br., należący przed miesiącem do sieci Lidl” – analizuje ASM Sales Force Agency.

Dodaje, że najwyższą wartość koszyka zakupowego w listopadzie 2023 r. odnotowano w sieci Netto, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 322,88 zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama