- Całkowita degradacja ulicy Towarowej zaczęła się w 2020 roku. Firma realizująca przebudowę DK 12 ulokowała tutaj swoją siedzibę i wybudowała Wytwórnię Mas Bitumicznych oraz magazyn towarów sypkich — było to ściśle powiązane ze zwiększonym ruchem samochodów ciężarowych dostarczających setki ton różnego rodzaju kamienia (kruszywa do wytworzenia masy asfaltowej) - pisze Maciej Baranowski w swojej interpelacji.
Radny zauważył też, że obecnie przy ul.Towarowej swoją siedzibę ma firma STRABAG, która zajmuje się budową północnej obwodnicy Chełma, przez co codziennie panuje tam ruch samochodów ciężarowych transportujących tysiące ton towarów.
- W związku z powyższym nastąpił całkowity proces zniszczenia nawierzchni ul. Towarowej! - do tego stopnia, że nie ma możliwości pieszego ruchu (brak możliwości dojścia pieszo do zakładu pracy, a także brak możliwości załatwienia spraw przez klientów spółki MPEC). Bardzo głębokie ubytki, w tym przypadku wręcz kratery, które po topniejącym śniegu wypełnione są wodą na całej powierzchni drogi, uniemożliwiają swobodny przejazd samochodom osobowym - podkreśla radny.
Wartym zauważenia i wymienionym również przez radnego jest fakt, iż przy ul. Towarowej pracuje ok. 200 osób. Każda z nich może ulec wypadkowi w pracy czy też zdarzeniu losowemu, a stan drogi uniemożliwi swobodny i szybki dojazd do potrzebujących.
Baranowski wskazuje, iż zdaje sobie sprawę, że gruntowny remont całej ulicy byłby czasochłonny i kosztowny. Proponuje jednak tańsze i szybsze rozwiązania, takie jak uzupełnienie głębokich ubytków ciekłą mieszanką betonową, która w jego opinii przy obecnym stanie drogi i w panujących aktualnie warunkach atmosferycznych sprawdziłaby się zdecydowanie lepiej niż mieszanka asfaltowa, ponadto byłaby tańszym rozwiązaniem. Ewentualnie głębokie ubytki można by uzupełnić grubym kamieniem tzw. tłuczniem.
Propozycje miejskiego radnego z klubu "Polska 2050" nie znalazły jednak aprobaty w Urzędzie Miasta Chełm. Prezydent Jakub Banaszek w odpowiedzi informuje, że w mieście wiele dróg wymaga pilnej naprawy, a pierwszeństwo na liście usuwanie ubytków mają główne ciągi komunikacyjne.
- Aktualnie w pierwszej kolejności realizowane są naprawy na głównych ciągach dróg. Trwają też rozmowy z firmą Strabag Sp. z o. o. oraz firmą Pref-Bet Wytwórnia Mas Bitumicznych, Betonu i Prefabrykatów Sp. z o. o. w sprawie partycypacji w kosztach związanych z naprawą ul. Towarowej - czytamy w odpowiedzi prezydenta.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze