Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Mieszkania, apartamenty, kawalerki do wynajęcia
Reklama https://chelmskiewidoki.pl

Pielgrzymi chcieli przenocować w Estonii. Nocleg sprzedał im oszust

Mieszkaniec powiatu zamojskiego stracił blisko 9 tys. złotych, gdy jako organizator pielgrzymki rezerwował dla całej grupy nocleg w hotelu w Estonii. Pocztą elektroniczną otrzymał numer rachunku do wpłaty, który jak się okazało był fałszywy. Wpłacone przez niego pieniądze zasiliły konto oszustów.
Pielgrzymi chcieli przenocować w Estonii. Nocleg sprzedał im oszust
Jako organizator pielgrzymki do krajów bałtyckich postanowił zarezerwować dla całej grupy nocleg w Estonii...

Autor: Pixabay.com/ jackmac34

– Mieszkaniec powiatu zamojskiego powiadomił nas o oszustwie, którego padł ofiarą. Mężczyzna jako organizator pielgrzymki do krajów bałtyckich postanowił zarezerwować dla całej grupy nocleg w Estonii. Za pośrednictwem jednej ze stron internetowych znalazł interesującą go ofertę. Z pracownikami hotelu komunikował się za pośrednictwem poczty elektronicznej. Ustalił termin pobytu, ilość pokoi oraz warunki płatności. Zgodnie z ustaleniami mejlem otrzymał też numer rachunku, na który wpłacił zaliczkę za pobyt w kwocie 8 700 złotych – informuje aspirant sztabowy Dorota Krukowska-Bubiło, oficer prasowy KMP Zamość.

Po wykonaniu przelewu mężczyzna nie otrzymał automatycznego potwierdzenia dokonanej płatności, dlatego też po kilku dniach wysłał do hotelu zapytanie wraz z dowodem wpłaty. W odpowiedzi otrzymał wiadomość, że numer hotelowego rachunku różni się od tego, na który przelał pieniądze. Okazało się, że organizator pielgrzymki padł ofiarą przestępców, którzy uzyskali dostęp do poczty elektronicznej i przesłali mu fakturę proforma z fałszywym numerem konta.

– Ostrzegając przed działającymi w sieci oszustami, zalecamy, aby zachować szczególną ostrożność przy rezerwacji noclegów za pośrednictwem Internetu. Przed wpłaceniem pieniędzy zawsze należy dokładnie zweryfikować konto odbiorcy. Zachowajmy również całą dokumentację związaną z transakcją, jak również całą korespondencję dotyczącą rezerwacji przypadku oszustwa będzie dowodem w sprawie – zaznacza Krukowska-Bubiło. 

Czytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama