Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Chełm. Kontrowersyjna ul. Rejowiecka. Złe oznakowanie i nieposłuszni kierowcy

Słabo oznakowane i niewidoczne przejścia dla pieszych, łamanie przepisów przez kierowców samochodów osobowych, ale także... TIR-ów to zmora ulicy Rejowieckiej, w której sprawie interpelacje złożył Krawczuk vel Walczuk. Radny dopytuje, a prezydent tłumaczy i uspokaja.
Chełm. Kontrowersyjna ul. Rejowiecka. Złe oznakowanie i nieposłuszni kierowcy

Źródło: Biuro prasowe Budimex.pl

Radny Piotr Krawczuk vel Walczuk złożył interpelację dotyczącą poprawy bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych na ul. Rejowieckiej. Zaznaczył w niej, że problem ten występuje szczególnie na drogach dojazdowych, czyli za ekranami energochłonnymi, gdzie istnieje wysokie ryzyko potrącenia pieszego.

"Widoczność zasłaniają ekrany, przez co czas na reakcję mimo zachowania niskiej prędkości jest krótki. Największe zagrożenie jest w momencie, gdy pieszy przebiega i nie zatrzyma się przy krawędzi drogi, co najczęściej robią dzieci. Sam byłem świadkiem takiego zdarzenia. Dlatego zwracam się z wnioskiem o montaż dodatkowej infrastruktury ostrzegającej lub spowalniającej, która podniesie poziom bezpieczeństwa" - napisał Krawczuk vel Walczuk.

Radny podkreślił, że wzdłuż ul. Rejowieckiej występuje 5 miejsc, w których zejście z przejścia dla pieszych jest szczególnie mało widoczne, a tę sytuację poprawiłyby aktywne znaki drogowe, dodatkowe spowalniacze lub inne elementy ostrzegające. 

Na interpelację radnego odpowiedział prezydent Jakub Banaszek. Stwierdził on, że w grudniu minionego roku opracowany został projekt zmiany stałej organizacji ruchu drogowego dla obu jezdni serwisowych ul. Rejowieckiej pomiędzy ul. Kochanowskiego i wjazdem do Galerii Chełm, a ul. Szpitalną.

"Zakres prac obejmuje m.in. wprowadzenie tam stref ograniczonej prędkości do 30 km/h oraz montaż dwóch progów zwalniających, w tym przy przejściu dla pieszych w rejonie Zespołu Szkolno- Przedszkolnego nr 3. Z uwagi na brak porozumienia z właścicielem Galerii Chełm w kwestii wprowadzenia ruchu jednokierunkowego do obiektu od ul. Kochanowskiego po jezdni serwisowej, realizacja projektu jest chwilowo wstrzymana- wprowadzanie zmian dla pozostałych odcinków, tj. od Ronda im. Dmowskiego do ul. Kochanowskiego oraz od ul. Szpitalnej do rzeki Uherki, o łącznej długości ponad 1,5 km jest planowane w dalszej kolejności" - czytamy w odpowiedzi prezydenta.

Banaszek twierdzi, że zmiany te będą dotyczyły zarówno dalszego rozszerzania strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h na jezdniach serwisowych, montażu progów zwalniających, słupków uniemożliwiających nieuprawnione przejeżdżanie po ciągach pieszo-rowerowych, a także likwidację nadmiarowego oznakowania. Jednak z uwagi na duży zakres zmian do wprowadzenia oraz konieczność opracowania projektów organizacji ruchu ani prezydent, ani urzędnicy obecnie nie są w stanie podać przybliżonego terminu realizacji tych zadań.

Piotr Krawczuk vel Walczuk zwrócił też uwagę na stary odcinek ulicy Rejowieckiej i ul. Okszowskiej. 

"Ponownie zwracam się z wnioskiem o zmianę organizacji ruchu, na odcinku ulicy Rejowieckiej pomiędzy al. Przyjaźni a ul. Rampa Brzeska (przy Castoramie). Jest to ulica często wykorzystywana przez kierowców pojazdów wysokotonażowych do skracania drogi" - napisał.

Radny dodał, że w odpowiedzi na interpelację z maja 2022 roku otrzymał informację, że zmiana będzie możliwa po wykonaniu i zatwierdzeniu projektu zmiany stałej organizacji ruchu oraz zabezpieczeniu środków finansowych na ten cel. Zastanawia się tylko, kiedy to nastąpi...

Prezydent tłumaczy, że ponad rok temu (w styczniu 2023 roku) na ul. Rejowieckiej za rondem im. Zrzeszenia Wolność i Niezawisłość został pilotażowo ustawiony znak F-12 ze strzałką na wprost oraz napisem „Dorohusk”, wskazujący kierunek, którym powinny poruszać się pojazdy ciężarowe jadące wzdłuż drogi krajowej nr 12 od strony Lublina. Jednak obserwacje nowego oznakowania pokazały, że część kierowców w dalszym ciągu wykorzystuje stary odcinek ul. Rejowieckiej do skracania drogi podczas przejazdu w kierunku ul. Rampa Brzeska. 

"Dalsze działania w zakresie wprowadzenia pełnego ograniczenia tonażowego nie zostały zrealizowane w ubiegłym roku z uwagi na dużą liczbę bieżących działań dotyczących utrzymania i oznakowania dróg na terenie całego miasta. W omawianym przypadku, z uwagi na liczbę oraz różne źródła i cele podróży pojazdów ciężarowych poruszających się wzdłuż drogi krajowej nr 12, niezbędne jest spójne oznakowanie wszystkich skrzyżowań zarówno od strony ul. Rejowieckiej, ul. Okszowskiej jak i ul. Rampa Brzeska, w tym także w tablice F-6 uprzedzające o ograniczeniach lub zakazach na drodze za skrzyżowaniem" - napisał Banaszek. 

Prezydent zauważył też, że zarówno stara ulica Rejowiecka, jak i fragment ul. Okszowskiej są wykorzystywane jako drogi dla zaopatrzenia centrum handlowego Castorama i sklepu Biedronka, a także jako dojazd do miejsc postoju zlokalizowanych przy torach kolejowych.

"Wszystkie powyższe aspekty wpływają na złożoność koniecznej do opracowania organizacji ruchu drogowego, tak by po jej wdrożeniu możliwe było prowadzenie skutecznych działań kontrolnych. Mając na uwadze potrzebę ochrony pasa drogowego podjęte zostaną działania, by ograniczenie tonażowe na starej ul. Rejowieckiej zostało wprowadzone w bieżącym roku" - podsumował Banaszek.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Chelmianin 23.02.2024 15:40
W końcu ...bo Ukraińcy nie dość że i tak nam.drogi rozwalają to jeszcze stara Rejowiecka rozwala nadobre na polskich blachach też skracają drogę na Dorohusk ba nawet niemoga skręcić z prawego pasa tylko z lewgo i stwarzają zagrozenie

Dorotka 23.02.2024 12:29
A o problemie z ekranami energochłonnymi zgłoszonym przez radnego, to pan prezydent dalej nie słyszy? Ekrany przy przejściach obok szkoły podstawowej powinny być przezroczyste /NATYCHMIAST!/ a nie pełne. Kto odpowie za tragedię, która tam się może wydarzyć. Kto? Prezydent nie pierwszy raz słyszy o tym problemie a lata mijają. I co? I nic.

grabiec 22.02.2024 23:20
wystarczy zmienić krańcowe ekrany na przezroczyste - jadąc serwisówką zgodnie ze znakami 30 trzeba się zatrzymać, bo nić nie widać

gosc 22.02.2024 10:08
Długo nie trzeba było czekac...wczoraj po południu doszło do potrącenia dziecka na przejsciu przy galerii... chyba wystarczający dowód na źle oznakowane przejścia...

Mieszkanka rejowieckiej 21.02.2024 22:12
Jak nie było ekranów nie było problemu to ekrany są winne nie kierowcy i piesi . Zdejmijcie tą szkaradna blachę a wtedy będzie bezpieczniej . Wiem o tym bo mieszkam tu dużo dłużej niż stoją ekrany

bławat 21.02.2024 19:16
a co z psującą się wiecznie sygnalizacją ??? trochę deszczu i nie działają

Mieszkaniec 21.02.2024 19:08
Na Rejowieckiej od wysokości ul. Szpitalnej do McDonalda też jest tragedia. Skrzyżowanie Rejowiecka / Szpitalna dramat. Wcześniej były strzałki. Każdy czekał na swoją kolej. Teraz to jest jakaś porażka. Trafi się jakaś mameja to tylko jeden samochód czasami jest w stanie te skrzżowanie przejechać. Skrzyżowanie na wysokości Kochanowskiego i wjazdu do Galerii to też porażka. Ten wjazd / wyjazd do /z galerii to powinna być droga jednokierunkowa. Czasami włosy się jeżą na głowie co tam kierowcy wyprawiają.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama