Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Mieszkania, apartamenty, kawalerki do wynajęcia
Reklama

Włodawa. Michała pasja do programowania

Michał Goleman, uczeń klasy pierwszej technikum w ZSZ Nr 1 i II LO we Włodawie, kształcący się w zawodzie technik informatyk, został stypendystą „Lubelskiej kuźni talentów 2023-2024”.
Włodawa. Michała pasja do programowania

Źródło: ZSZ Nr 1 i II LO we Włodawie/Facebook

Program jest skierowany do uczniów szczególnie uzdolnionych z przedmiotów zawodowych, którzy są mieszkańcami województwa lubelskiego oraz w roku szkolnym 2023/2024 kontynuują naukę w szkołach zawodowych i mogą pochwalić się osiągnięciami w nauce i konkursach przedmiotowych. Jest jednym z pierwszych tego typu przedsięwzięć realizowanych w nowo rozpoczętej perspektywie finansowej środków unijnych – Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. W obecnej edycji stypendium wynosi 6 tys. zł.

Żeby je otrzymać, nie wystarczyło być dobrym uczniem. We wniosku stypendialnym szkoła musiała przedstawić plan pracy z uczniem, jej metody i formy oraz spodziewane efekty w rozbiciu na poszczególne miesiące.  

Michał Goleman ukończył szkołę podstawową z wysoką średnią ocen, a w czasie pierwszego semestru nauki w ZSZ nr 1 i II LO we Włodawie wziął udział w konkursie "Potyczki Informatyczne Nowej Generacji" zorganizowanym przez Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie.

- Awansował do drugiego etapu i na dziesięć możliwych punktów zdobył 7,5 – wyjaśnia Stanisław Kwaśniewicz, opiekun dydaktyczny stypendysty. - To był dla niego duży sukces – dodaje.

Michał ma na swoim koncie także udział w ogólnopolskim konkursie "Mistrz Programowania 2024", gdzie zdobył wyróżnienie. Regularnie uczestniczy też w bezpłatnej i zdalnej nauce Olimpijskiego Koła Informatycznego. Tam pogłębia swoją wiedzę z programowania i przygotowuje się do olimpiad. Jest też słuchaczem Akademii Programowania UMCS.

Jak wygląda nauka stypendysty?

Jak przekazał nam nauczyciel Michała, nie polega ona na uczeniu się na pamięć i powtarzaniu. Najważniejszym celem jest bowiem to, by przy pomocy posiadanej wiedzy rozwiązywać problemy algorytmiczne. A wiedzę Michał zdobywa i poszerza, szukając rozwiązania określonego problemu. Samo wymyślenie algorytmu nie wystarczy, należy go zapisać w postaci programu, a następnie przetestować, czy dla wszystkich możliwych danych daje prawidłowe wyniki. Takie rozwiązanie jest bezlitośnie testowane przez sprawdzarkę. Często nie uzyskuje maksymalnej liczby punktów, a wtedy musi być ponownie analizowane i poprawiane. 

 - Potrzeba do tego wytrwałości i samozaparcia, szczególnie na początku. A pozyskane środki na pewno pomogą mu w dalszej karierze - mówi Stanisław Kwaśniewicz. - Michał jest jeszcze młodym człowiekiem i cała przyszłość przed nim.

 

 

 

 

 

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Suweren 25.03.2024 09:28
Gratulacje dla wspaniałego Młodego Człowieka!!! Brawo !!! Niech swoją wiedzą "zaraża" innych. Więcej takich optymistycznych informacji...

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama