Ponad 22-kilometrowa droga będzie miała swój początek w miejscowości Chojno Nowe Drugie. Trasa przebiegać będzie nowym śladem wzdłuż obecnej DK12, w większości po jej północnej stronie. W Tytusinie ekspresówka przetnie DK12 i od południowej strony ominie Stołpie, gdzie planowana jest budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP Stołpie). Dalej połączy się ona z obwodnicą Chełma na węźle Chełm Zachód.
- W ramach inwestycji wybudujemy m.in. most, 14 wiaduktów oraz w sumie pięć przejść dla dużych i średnich zwierząt. Powstanie także węzeł drogowy Siedliszcze na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 839, prowadzącą w kierunku Rejowca Fabrycznego – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Odział w Lublinie.
Inwestycję realizuje firma Stecol Corporation, a wartość umowy na zaprojektowanie i budowę tego odcinka wynosi 760 mln zł.
Przypominamy, że droga ekspresowa S12 realizowana jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. W przyszłości połączy autostradę A1 w woj. łódzkim, przez woj. mazowieckie i lubelskie, z przejściem granicznym z Ukrainą w Dorohusku. Tym samym zapewni najkrótsze połączenie centralnej i zachodniej Polski z Radomiem i Lublinem, przejmując także międzynarodowy ruch tranzytowy w kierunku Kijowa.
- Wydana przez Wojewodę decyzja określi granice terenu przewidzianego pod budowę drogi i umożliwi rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości. Postępowanie administracyjne w tej sprawie będzie prowadził Wojewoda Lubelski – czytamy na stronie GDDiA w Lublinie.
Dla wykonawcy uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia robót budowlanych po wcześniejszym przekazaniu placu budowy.
Budowę 75-kilometrowego fragmentu trasy S12 z Piask do Dorohuska podzielono na cztery odcinki. Trwa budowa obwodnicy Chełma, a dla odcinków Piaski – Dorohucza oraz Chełm – Dorohusk, w tym roku złożone zostały wnioski o wydanie decyzji ZRID. Procedury są w toku.
Czytaj też:
Napisz komentarz
Komentarze