Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Autobus wodorowy H2O marki Arthur Bus zaprezentował się w Chełmie

Dzisiaj o godz. 9 na dworcu byłego PKS odbyła się prezentacja autobusu wodorowego firmy Arthur Bus z Lublina. Wygląda ciekawie, ale jego cena nie jest na razie znana.
Autobus wodorowy H2O marki Arthur Bus zaprezentował się w Chełmie

-  W tej chwili jeszcze robimy intensywne testy drogowe. Mamy podłączoną odpowiednią aparaturę. Robimy pomiary, badania, próby. Potwierdzamy w zasadzie nasze założenia projektowe i konstrukcyjne dotyczące poszczególnych podzespołów. Akurat ten produkt to 12-metrowy autobus miejski. Posiada 32 miejsca siedzące plus kierowca oraz 46 miejsc stojących - mówił podczas prezentacji Rafał Słomka, członek zarządu Arthur Bus.

autobus wodorowy

Głównym źródłem energii takich autobusów jest ogniwo paliwowe, które przekształca wodór w energię elektryczną. Większość infrastruktury związanej z napędem jest umiejscowiona na dachu autobusu. Znajdują się tam również baterie. Oś napędowa, w tym przypadku silniki elektryczne, zabudowane są w każdej z piast. 

- Tankowanie autobusów firmy Arthur Bus to 15 - 20 minut mniej więcej co dwa dni. Mają one zasięg do 500 kilometrów. Uzależnione jest to oczywiście od intensywności używania układu klimatyzacji, ogrzewania, od pory roku czy warunków drogowych - dodaje Słomka.

Firma Arthur Bus zapewnia, że jest w stanie dostarczyć wraz z pojazdem pełną infrastrukturę potrzebną do tankowania wodorem.

- Nie zostawiamy klienta samego. Pod klienta jesteśmy też w stanie realizować konkretne zabudowy, jeśli chodzi o aranżację wnętrz, układy i typy drzwi czy siedzenia. Pierwszy projekt ma 12 metrów, jednak będziemy się docelowo skupiać też na rozwiązaniach 10 i 18-metrowych - mówił Słomka.

Niestety, jak na razie dokładna cena takiego autobusu wodorowego nie została publicznie podana. 

- Jesteśmy w stanie określić cenę, aczkolwiek nie chcielibyśmy jeszcze oficjalnie o niej mówić. Szczególnie, że produkt ten jest tworzony pod klienta, nie do magazynu. Progi cenowe mogą być różne. W przetargu, oprócz samego autobusu, pojawia się wiele innych aspektów, które mają wpływ na cenę - komentuje Artur Słomka.

Przypomnijmy. Miasto planuje zakup 26 autobusów wodorowych. Ich dostawa przewidziana jest na lata 2024-2025. Chełm, w ramach programu Zielony Transport Publiczny, ma otrzymać na ten cel około 100 mln złotych.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklamareklama Bon Ton
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama